פתיחה גשומה במלזיה
נראה שקיבלנו את מלוא מרכיבי הדרמה במרוץ השני בסדרת הגרנד פרי, שהתקיים במלזיה. העובדה שבסופו ראינו את אלוף העולם, סבסטיאן פטל, מנצח אחרי שהיה המהיר בהקפות הדירוג לא מציגה את הסיפור האמיתי. הדרמה בספנג (Sepang) החלה כבר בהקפות הדירוג הגשומות, בהן היה פטל המהיר ביותר והקדים את פליפה מאסה ופרננדו אלונסו בפרארי. אבל היא (הדרמה) העלתה הילוך במירוץ עצמו.

זה החל כבר בזינוק על המסלול הרטוב, כאשר אלונסו, בשגיאה נדירה, נשק לאחוריו של פטל, שבר כנף קדמית, ובמקום לרוץ לרחבת הטיפולים נאבק במכונית הרד בול של מארק וובר, עד שהכנף התפרקה לגמרי בהקפה השנייה. אז הוא כבר נאלץ לפרוש. אבל זה רק היה הפרק הראשון. תזמון נכון יותר של מעבר לצמיגים יבשים על המסלול העביר את ההובלה במרוץ לוובר, למורת רוחו של פטל שניסה ללחוץ עליו תוך בקשות בקשר מהקבוצה. מאחור דלקו אחרי שני נהגי הרד בול צמד המכוניות של מרצדס, המפתיעה למדי, עם לואיס המילטון וניקו רוזברג.
פורמולה 1: ניצחון שנוי במחלוקת לפטל במלזיה
צילום: מנהל
אלונסו בחצץ

ואז הגיעו שלבי הסיום עם הקרבות הפנימיים. ברד בול החליטו להגן על נצחונו של וובר והורו לו לשמור על המכונית, אבל פטל סירב לקבל זאת, תקף בניגוד להוראות ונטל את ההובלה. במרצדס עצרו את ניקו רוזברג מלהיאבק על המקום השלישי ואסרו עליו לעקוף את לואיס המילטון, שהיה איטי יותר משמעותית כי נאלץ להיכנס למשמעת דלק. וכך קיבלנו בסוף המירוץ דוכן מנצחים עצוב למדי, כאשר וובר כועס על פטל (מאחורי הקלעים נשמעו הצעקות שלו על פטל) בעוד המילטון מסביר למיקרופון שלא הוא אלא רוזברג היה צריך לעמוד במקום השלישי. בניגוד לפטל, המילטון נראה כועס על הקבוצה שלא נתנה לרוזברג לעבור.

מאסה סיים חמישי עבור פרארי כאשר הוא ממשיך במסע ההתעוררות שלו. הוא הקדים את צמד מכוניות הלוטוס שנראו פחות מבטיחות מבמרוץ שעבר. קימי רייקונן, המנצח בשבוע שעבר, סיים שביעי כאשר סבל ממרוץ בעייתי למדי שהחל עוד לפני הפתיחה עם עונש של שלושה מקומות בזינוק. עבור מקלארן היה זה עוד מרוץ רע – המכונית נראתה לא תחרותית מספיק וג'נסן באטון, שהצליח לטפס עד למקום החמישי ואפילו להוביל לרגע, נאלץ לפרוש בשל תקלה מביכה ברחבת הטיפולים.
פורמולה 1: ניצחון שנוי במחלוקת לפטל במלזיה
צילום: מנהל
רק מקום שני. מארק וובר

גרנד פרי מלזיה
1. סבסטיאן פטל – רד בול
2. מארק וובר – רד בול
3. לואיס המילטון – מרצדס
4. ניקו רוזברג – מרצדס
5. פליפה מאסה – פרארי
6. רומן גרוז'אן – לוטוס
7. קימי רייקונן – לוטוס
8. ניקו הולקנברג- סאובר
9. סרג'יו פרז – מקלארן
10. ז'אן אריק וורן – טורו רוסו

אליפות העולם לנהגים
1. סבסטיאן פטל – 40 נקודות
2. קימי רייקונן – 31 נק'
3. מארק וובר – 26 נק'
4. לואיס המילטון – 25 נק'
5. פליפה מאסה – 22 נק'

אליפות העולם ליצרנים
1. רד בול – 66 נקודות
2. לוטוס – 40 נק'
3. פרארי – 40 נק'
4. מרצדס – 37 נק'
5. פורס אינדיה – 10 נק'