סוזוקי ספלאששם מלא: סוזוקי ספלאש
אחיות לפלטפורמה: אופל אגילה

כדאי לדעת עליה: הספלאש של סוזוקי הושקה בתערוכת הרכב של פרנקפורט ב-2007 ביחד עם אחותה התאומה אופל אגילה (שהיא למעשה סוזוקי עם סמל של אופל). השיווק שלה החל אצלנו ב-2009. היא מבוססת על פלטפורמה מקוצרת של אחותה הגדולה (סוויפט) וחולקת איתה את מנוע ה-1.2 ליטר, שבתחילת הדרך סיפק 86 כ"ס ו-11.4 קג"מ ב-4,400 סל"ד והיה משודך לתיבה אוטומטית בעלת 4 הילוכים. בחו"ל היא משווקת גם עם מנוע בנזין בנפח 1.0 ליטר או עם מנוע דיזל מתוצרת פיאט בנפח 1.3 ליטר. מתחילת שיווקה בארץ הגיעה הספלאש עם אבזור בטיחות מלא – 6 כריות אוויר ובקרת יציבות, ובמבחני הריסוק של יורו NCAP היא זכתה ל-4 כוכבי בטיחות. ב-2010 הספק המנוע עלה ל-94 כ"ס והמומנט טיפס ל-12 קג"מ ב-4,800 סל"ד בעוד שצריכת הדלק דווקא השתפרה. לפני כשנה, בתחילת 2012, התחיל שיווק הספלאש עם תיבה ידנית (5 הילוכים) באותה רמת אבזור אך עם מחיר נמוך משמעותית. אחרי חצי שנה הוצגה מתיחת הפנים שהתמקדה ברובה בשינויים לעיצוב החיצוני ובעיקר לפגושים הקדמי והאחורי.
אחת מקטלוג אוטו: סוזוקי ספלאש
צילום: תומר פדר, יצרנית

למרות שהיא מוגדרת כמכונית מיני, המידות שלה ומחירה מציבים אותה בקטגוריה חסרת מתחרות ישירות בארץ, בין האלטו הקטנה יותר לבין הסוויפט הגדולה יותר. כתוצאה מכך היא מתחרה בשתי חזיתות, מול קטגוריית המיני מחד ומול הסופרמיני מאידך.
כל מה שטוב: אבזור, צריכת דלק, מרווח (בהשוואה למכונית מיני), הגרסה הידנית.
כל מה שרע: נוחות נסיעה, תא מטען.
מה מקבלים: מכונית מיני עם מרווח של סופרמיני.
גרסה נבחרת: הגרסה הידנית שלה רמת האבזור טובה וזהה לאוטומטית. האוטומטית קרובה מידי במחירה לקטגוריית הסופרמיני.