סקודה ראפיד"אנו מרגישים שיש כאן תחילה של עידן חדש" אמר אבי צור ראש צ'מפיון מוטורס בהשקת הראפיד שנערכה אתמול (יום ד'). "אנחנו מדברים על יצירת פלח משפחתי חדש עם עלות מאוד סבירה. אנחנו רואים בראפיד את המשפחתית האמיתית הבאה".

סקודה ראפיד: מבחן דרכים
צור מדבר על כך שמאז 2008 עלו מחירי המכוניות המשפחתיות הפופולאריות בישראל מאזור ה-111,000 שקלים ל-127,000 והזרוע עוד נטויה. זאת במקביל לעליית שווי שימוש בציי הרכב והתייקרות הדלק. כך נוצר לטענתו, ביקוש מהותי בשוק למכוניות משפחתיות זולות שאמורות להיות חסכוניות יותר.
זו הסיבה שצור מדבר על מכירת כ-10,000 כלים חדשים מהאחיות התאומות סקודה ראפיד, וסיאט טולדו במהלך 2014 (שנה ראשונה מלאה עם מלוא מבחר הגרסאות). הוא אגב לא רואה ביונדאי אקסנט ובקיה ריו מתחרות בגלל הפרש המידות בין הקוריאניות לצ'כית ומסביר שלמעשה הראפיד יוצרת קטגוריה חדשה בשוק. הוא כן רואה בסיטרואן C אליזה ופיג'ו 301 (שהושקו לאחרונה) כמתחרות, אם כי לדבריו יש למוצריו יתרון בתחום יחידות הכוח.
צילום: מנהל

הגעת הראפיד ובהמשך הטולדו, הופכת את צ'מפיון מוטורס ליבואנית שיכולה לשחק באופן משמעותי גם בציי הרכב. ולכן חנכו בצ'מפיון לאחרונה מחלקה חדשה שמכונה 'צ'מפיון עסקים'. זו אמורה לפנות הן לחברות הליסינג, לחברות שיעבדו היישר מולה וגם למכרזים עבור כל קשת דגמי הקונצרן מאודי דרך פולקסווגן וכמובן גם סיאט וסקודה. "המטרה שלנו היא להוביל גם בעולם העסקים" אומר צור. ואם עד עתה התמקדה צ'מפיון בייחוד בתחום הפרטי של השוק, נראה שמעתה היא צריכה להדאיג אפילו יותר את יבואני מותגי המסה בארץ.