פולקסווגן גולף וריאנט (סטיישן)
תערוכת הרכב של ז'נבה מפורסמת כזאת שמוצגים בה רכבי קונספט רבים וכמובן גם מכוניות-על, ושנת 2013 רחוקה מלאכזב בתחומים הללו. אך בין כל מושכי תשומת הלב נמצאות גם מכוניות "רגילות", חלקן אפילו די חשובות. אחת מהן היא גרסת הסטיישן של פולקסווגן גולף החדשה, המכונה וריאנט (Variant), שנחשפה לראשונה גם היא בתערוכה. מדובר במכונית חשובה עבור השוק האירופאי חובב הסטיישנים, ולמרות שהסטיישן לא שווקה בישראל בשנים האחרונות, ייתכן והפעם המצב יהיה שונה הפעם.

הווריאנט החדשה נשענת כמובן על פלטפורמת MQB של הקונצרן, עליה מבוססת בין היתר גם הגולף. היא שומרת על בסיס גלגלים של 263.7 ס"מ וזוכה לתוספת של 30.7 ס"מ ביחס להאצ'בק, מה שמציב את האורך הכללי של הסטיישן על 456.2 ס"מ. מה שמתקבל זה נפח תא מטען מגודל – 605 ליטר – שהם 225 ליטרים יותר מאשר בהאצ'בק, ו-100 ליטרים יותר מגרסת הסטיישן של הדור הקודם שכאמור לא שווקה כאן. עם קיפול המושבים האחוריים מתקבל נפח של 1,620 ליטר. חוץ מהנפח, פולקסווגן שמה דגש גם על נוחיות השימוש בתא המטען. גובה תא המטען עומד על 63 ס"מ, רוחבו מטר בחלקו הצר ביותר, וגובה הרצפה ניתן לכוונון.
מתחת למכסה המנוע, כמו גם ברשימת האבזור, תמצאו את אותם נתונים ומאפיינים המוכרים לנו מהגרסה הרגילה של הגולף.
הדור השביעי של הגולף הוצג בשנה שעברה בתערוכת פריז, נחת בארץ לפני כחודש וכבר הספיק לעשות עלינו רושם חיובי למדי במבחן הדרכים המקומי. עם פתיחתה של תערוכת ז'נבה, התברר שהיא הרשימה לא רק אותנו כשהוכרזה כמכונית השנה באירופה לשנת 2013 על-ידי פאנל של 58 שופטים. לגבי גרסת הסטיישן נמסר לאוטו ע"י היבואנית שהם בוחנים את ייבוא התצורה, אך טרם נתקבלה החלטה.