ניסאן קשקאישם מלא: ניסאן קשקאי
אחיות לפלטפורמה: רנו קוליאוס ובמידה מסויימת גם רנו מגאן והפלואנס
מתחרות עיקריות: יונדאי ix35, מאזדה CX-5, סקודה יטי, הונדה CR-V, סובארו פורסטר, טויוטה RAV4, קיה ספורטאז', פולקסווגן טיגואן
 
לייעוץ חינם עם כתבי הרכב של אוטו על ניסאן קשקאי חייג ל-3262* או לחץ כאן

כדאי לדעת עליה: הקשקאי של ניסאן הוא רכב פנאי קומפקטי, הקרוי על שמו של שבט נוודים-למחצה בדרום-מערב איראן. הוא הוצג לעולם בשנת 2006 בתערוכת פריז, כשב-2008 נוספה להיצע גרסת 7 מקומות, בשם 'קשקאי +2'. לקראת 2010 עבר הדגם מתיחת פנים קוסמטית שמקנה לו מראה רענן, זורם וצעיר יותר. הקשקאי קרוב בממדיו למשפחתית האצ'בק סטנדרטית, עם אורך של 433 ס"מ, ובסיס גלגלים העומד על 263 ס"מ. למרות מרכב מוגבה ומראה יחסית קשוח, יכולת השטח שלו סמלית בעיקר ומוגבלת לנסיעת שבילים. לעומת זאת, על הכביש מציע הקשקאי נוחות נסיעה גבוהה ותחושה נעימה, בין היתר הודות למידותיו, הנותנות תחושה קרובה יותר למכונית נוסעים.
 
עד לא מזמן שווק הקשקאי בארץ אך ורק עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר, המפיק 140 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-20 קג"מ ב-4,800 סל"ד, זאת בשידוך לתיבת הילוכים רציפה עם 6 הילוכים מתוכנתים מראש. יחידת הכוח המדוברת מספקת ביצועים סבירים בהחלט, לצד צריכת דלק טובה. אולם לאחרונה, החלה להציע היבואנית המקומית גרסה ידנית של הקשקאי עם הנעה קדמית בלבד, ולה תג מחיר נמוך משמעותית. גרסה זו משודכת למנוע 1.6 ליטר שמייצר 117 כ"ס, ומגיעה ברמת האבזור הבסיסית (Visia).
 
חשוב לזכור כי הקשקאי כבר ותיק במונחי עולם הרכב, וגילו המתקדם מורגש בלא מעט פרמטרים, כמו בעיצוב תא הנוסעים שמרגיש פחות עדכני ביחס לקבוצה. בהתאם לכך, הוא צפוי להיות מוחלף בקרוב, אך כאמור עדיין מציע חבילה טובה ונעימה, יחד עם 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק האירופאיים.

כל מה שטוב: נוחות נסיעה, צריכת דלק, תחושה כללית הדומה למכונית נוסעים רגילה.
כל מה שרע: יכולת שטח מוגבלת, לא מאוד מרווח, קרוב להחלפה.
מה מקבלים: רכב פנאי נעים ונוח.
גרסה נבחרת: 1.6 ליטר 2X4 ידני Visia – התמורה הטובה ביותר למחיר.