רנו זואי
כשמבטי כל עולם הרכב מופנים לתערוכת ז'נבה, ממשיך ארגון הבטיחות יורו NCAP את פעילותו הרגילה ומפרסם את תוצאות מבחני הריסוק לחודש מרץ. ארבע המכוניות שנבחנו החודש זכו ב-5 כוכבי בטיחות – חדשות שמחממות את הלב, נוכח המשך הנסיקה בסטנדרטים של הבטיחות בתעשיית הרכב. הזוכות המאושרות הפעם – רנו זואי (ZOE) החשמלית, סקודה אוקטביה החדשה, וטויוטה אוריס וראב 4 שנחתו בארץ לאחרונה.
מכסה מנוע מתרומם באוקטביה

כל הארבע הציגו תוצאות טובות ברוב התחומים, כאשר אם מחשבים את הממוצעים בין הקטגוריות (נוסעים מלפנים, נוסעים מאחור/ילדים, הולכי רגל ומערכות בטיחות) בולטת במיוחד האוקטביה. המשפחתית של סקודה גרפה את הציונים הטובים ביותר מבין הנבחנות לחודש זה בשלוש הקטגוריות הראשונות, כאשר בתחום מערכות הבטיחות הייתה זו הזואי שעברה אותה. בכלל, החשמלית הקטנה של רנו, שצפויה גם לעלות ארצה, זוכה לציון לשבח, כשהיא משתמשת במפות על-מנת לזהות את המהירות המותרת בכביש בו היא נוסעת ומתריעה במידה ומהירות הנסיעה עולה על המותרת.

האוקטביה בלטה בתחום הבטיחות להולכי הרגל עם ציון של 82%, בין השאר בזכות מכסה מנוע אקטיבי שמתרומם בעת פגיעה. ראוי לציין שהמכונית נבחנה גם ללא המערכת הנ"ל, וזכאית ל-5 כוכבים גם בלעדיה. גם הצמד לבית טויוטה זכה לתוצאות מרשימות, כמקובל כיום בתעשייה.