לנד רובר דיפנדר EV
לנד רובר דיפנדר, מוותיקי הלוחמים בתעשייה, מראה שגם אלו ששייכים לאסכולה הישנה צריכים להתקדם עם הזמנים. בפעם השנייה, מציגה יצרנית רכבי הפנאי מהדורה חשמלית ניסיונית של רכב השטח הכי ספרטני שלה. היא מגדירה את הניסוי הקודם כהצלחה, אם כי היא אינה מוסרת על כך יותר, ומציגה כעת את הדור החדש של המעבדה הניידת שלה, שנועדה למעשה לבחון את עמידותן של המערכות החשמליות בתנאים קשים ולאו דווקא כבשורה צרכנית לחובבי הז'אנר.

המנוע שמתחת למכסה הדיפנדר הוחלף, במקרה הזה, במנוע חשמלי שמספק 70 קילוואט השווים ל-94 כ"ס, ו-33.6 קג"מ. בגלל שמדובר במנוע חשמלי, שיכול לספק את מירב המומנט מהרגע הראשון, מסתפק הדיפנדר החשמלי בהילוך אחד בלבד. הוא משודך כמובן למערכת ההנעה הכפולה של לנד רובר עם נעילת דיפרנציאל.

הרכב מצויד במערכת סוללות בעלות קיבולת כוללת של 27 קילוואט-שעה, מה שמספיק לטווח נסיעה של כ-80 ק"מ. לא בדיוק מספיק לצליחת מדבר הסהרה, אבל צריכים לזכור שלא זו הכוונה. הסוללות שוקלות 410 ק"ג, אך השינוי הכולל ביחס לדגם הרגיל עומד על תוספת של 100 ק"ג בלבד (אין מנוע, כן?) – 2,055-2,162 ק"ג בהתאם לגרסה ולתצורה. הסוללות ניתנות לטעינה מהירה בכ-4 שעות, או 10 שעות עם מטען נייד. מעבר לכך, לנד רובר התאימה את מערכת השליטה בעת ירידה במדרון כך שתאגור אנרגיה ותטעין את הסוללות גם כן.

לנד רובר תציג לא פחות מ-7 דיפנדרים חשמליים בתערוכת ז'נבה השבוע. זה לא אומר שאנחנו יכולים לצפות לרכבי שטח חשמליים ושקטים שלא יפחידו את הירגזים או יזהמו את יערות הגשם בזמן הקרוב. אבל זה כן אומר שאחת היצרניות הבולטות בתחום בוחנת את הרעיון, ואולי עוד כמה שנים של מחקר נוכל לראות מוצרים נקיים של ממש לשטח.