פורד קוגה
פורד ישראל מסתערת לראשונה בתולדותיה על תחום הפנאי הקומפקטי עם הקוגה החדש והמאוד מדובר, שהוצג בתערוכת ז'נבה אשתקד ומגיע לארץ באיחור קל. הדור הראשון של הקוגה לא הגיע ארצה בגלל בעיית תמחור ואולם כעת, כאשר הגרסה האוטומטית משודכת למנוע בנפח 1.6 ליטר מסדרת האקובוסט שבעזרת מגדש מייצר 180 כ"ס (200 קמ"ש מירביים ו-9.7 שניות ל-100 קמ"ש), היא מסוגלת להציע מחיר נכון לשוק המקומי. רכב הפנאי החדש של פורד מבוסס על קודמו (269 ס"מ בסיס גלגלים) אך הינו ארוך יותר עם 452 ס"מ.

פורד קוגה יגיע אלינו רק עם הנעה כפולה וברמת גימור גבוהה יחסית (טרנד) שתכלול 7 כריות אוויר, בקרת נסיעה במורד, מערכת שמע-מולטימדיה מקורית עם בלוטות' ותפעול מההגה, בקרת אקלים, לחצן התנעה וחישוקים קלים (17 אינץ'). לגרסת הטיטאניום יהיו חישוקי 19 אינץ', דלת אחורית חשמלית, מערכת מולטימדיה משודרגת, תאורת פנים משתנה, מפתח חכם, גג פנוראמי, ריפוד משולב עור ועוד. המחירים יהיו 178,000 שקלים לגרסת הטרנד ו-198,000 שקלים לטיטאניום – זול מה-CX-5 כפול ההנעה של מאזדה.
צילום: מנהל

ופיאסטה
באותה הזדמנות משיקה פורד את הפיאסטה המחודשת, שהתארכה ב-3.5 ס"מ וקיבלה חזית מודרנית שמקנה לה מראה כוחני יותר. מתחת לעור השינוי העיקרי הוא החלפת מנוע ה-1.4 ליטר ותיבת 4 ההילוכים האוטומטית במנוע ה-1.6 ליטר ותיבת הפאוור-שיפט (דו-מצמדית, 6 הילוכים) המוכרים מהפוקוס. בגרסה זו מייצר המנוע 105 כ"ס ומביא שיפור משמעותי בביצועים עם 184 קמ"ש מירביים והאצה ל-100 ב-10.5 שניות. צריכת הדלק שופרה גם כן, מה שמציב את פורד פיאסטה החדשה בקבוצה 3 בדירוג הירוק. צריכת הדלק שופרה גם בגרסה הבסיסית בעלת מנוע ה-1.2 ליטר. האבזור הבסיסי של שתי הגרסאות לא השתנה מהותית (7 כריות אוויר, מערכת שמע ובגרסה המצויידת גם בקרת אקלים). מחיר גרסת הבסיס נותר זהה עם 75,000 שקלים ואילו בגרסה הבכירה נרשמה הוזלה משמעותית, והמחיר עומד כעת על 98,000 שקלים (לעומת 106,500 עד כה).