יונדאי I35שם מלא: יונדאי i35
אחיות לפלטפורמה: קיה פורטה, יונדאי i30
מתחרות עיקריות: פורד פוקוס, מאזדה 3, אופל אסטרה, טויוטה קורולה, רנו פלואנס, שברולט קרוז, סקודה אוקטביה

כדאי לדעת עליה: ה-i35, המוכרת בעולם כאלנטרה, אינה מוצעת באירופה (שם מעדיפים את אחותה מחומשת הדלתות – יונדאי i30), ואנו מקבלים אותה ממפעלה של יונדאי בטורקיה.
באפריל 2010 הציגה יונדאי את הדור הנוכחי של המשפחתית סדאן שלה, והחמישי במספר בשושלת האלנטרה, או כאמור i35 בשמה החדש. מידות המכונית תפחו בכל מימד ובסיס גלגלים של 270 ס"מ – מציב אותה בקצה העליון של הקבוצה. בדור החדש נמצא מנוע 1.6 ליטר חדש שעושה שימוש בתזמון שסתומים משתנה והזרקת דלק, ומציע הספק מכובד: 132 כ"ס ו-16.1 קג"מ ב-4,850 סל"ד. תיבה אוטומטית בעלת 6 הילוכים משלימה את מפרט ההנעה, המעניק שילוב מוצלח, נעים וחלק בין השניים. כמו כן, הביצועים בהחלט טובים ומספקים לקטגוריה.
אחת מקטלוג אוטו: יונדאי i35
צילום: תומר פדר, יצרנית

בשנים האחרונות יונדאי החלה לשים דגש על עיצוב, והקו שמכונה 'פיסול זורם' מבשיל כאן לטעמנו למראה נאה ביותר, המשלב את החרטום הבולט עם סבכת האקסגון והפרופורציות המעניינות, המשוות לה מזוויות מסויימות מראה של מכונית קופה. בתחום ההתנהגות מתקבלת נוחות נסיעה סבירה, כאשר במהירות נמוכה קיימת רגישות לשיבושים קטנים, ובמהירות בין עירונית חסר ריסון מרכב. מנגד, התנהגות הכביש מפתיעה לטובה עם היגוי שמקבל משקל נכון בפניות. בסופו של דבר, מתקבלת מתחרה מאובזרת היטב, ראויה וטובה בשוק המשפחתיות. ה-i35 מציעה חבילה עם תמורה טובה למחיר, הנע בין 127,000-129,000 שקלים, בהתאם לרמת הגימור.
כל מה שטוב: עיצוב, אבזור, שילוב מנוע-גיר, תמורה.
כל מה שרע: נוחות בינונית, בידוד רעשים, מרווח ראש מאחור.
מה מקבלים: אחת המכוניות הבולטות בקבוצת המשפחתיות.
גרסה נבחרת: 1.6 אוטומטית Supreme – בגלל ההפרש הזניח במחיר מגרסת הכניסה.