ב.מ.וו סדרה 3 גראן טוריסמו (GT)
בשנת 2009 הציגה ב.מ.וו את הסדרה 5 GT (גראן טוריסמו), שבניגוד להלך הרוחות בשוק לא הלכה לכיוון הקופה-4-דלתות, אלא שמה דגש על הצד הגדול (גראן) של ה-GT, ולאו דווקא על הפן הספורטיבי. היא התבססה דווקא על פלטפורמת הסדרה 7 ולא על זו של ה-5, והציגה פרופורציות שונות מהמקובל עם מידות (וטכנולוגיה) שקרובות יותר ל-7, ומחיר שקרוב יותר ל-5. כעת מציגה היצרנית הבווארית את הסדרה 3 גראן טוריסמו – אחות קטנה ל-5 GT ואחות גדולה לסדרה 3.

מה שהכי בולט אצל ב.מ.וו סדרה 3 גראן טוריסמו זה המראה החיצוני. היא גדולה מהסדרה 3, עם תוספת של 11 ס"מ לבסיס הגלגלים (סך הכל 292 ס"מ) ו-20 ס"מ לאורך הכולל (482.5 ס"מ סך הכל). היא גם גבוהה יותר ב-8 ס"מ (149 ס"מ). התוצאה המתקבלת – מבנה מעט משונה של סדרה 3 מגודלת עם פרופורציות שנמצאות איפשהו באמצע בין תצורת סטיישן לרכב פנאי. קשה לנו לומר אם זה קולע לטעמנו, אבל לקוחות ב.מ.וו, שכבר ידעו ימים... לא רגילים... הם שיאמרו את המילה האחרונה.

אם ללמוד מהעבר הרי שהתצורה הייחודית תורמת להמון מרווח פנים – והמספרים מאשרים זאת. הנוסעים מאחור ייהנו מתוספת של 7 ס"מ לרגליים – נתון שמציב את הסדרה 3 GT בין הסדרה 5 הרגילה לסדרה 7 בכל הנוגע למרווח מאחור. לדברי ב.מ.וו, זה אומר שהספסל האחורי יכול לאכלס שלושה מבוגרים בקלות. תא המטען המגודל מספק נפח של 520 ליטר – 25 ליטר יותר מאשר בסדרה 3 טורינג (גרסת הסטיישן). המושבים האחוריים ניתנים לקיפול בנפרד (ובמגוון זוויות שונות) כך שבמקרה הצורך, למשל, יוכלו ארבעה נוסעים לשאת ארבעה זוגות מגלשי סקי. כאשר הספסל האחורי מקופל במלואו מתקבל נפח מסחרי למדי של 1,600 ליטר. פרקטיות, אם עוד לא הבנתם, היא שם המשחק פה, ובתא המטען תמצאו בין השאר גם 4 נקודות לעיגון המטען שלכם, שקע 12 וולט וגם אפשרות לפתיחת דלת תא המטען באמצעות העברה של הרגל מתחת לפגוש המכונית.
נעים להכיר: ב.מ.וו סדרה 3 GT
צילום: מנהל

במרבית המובנים האחרים ה-GT היא ב.מ.וו סדרה 3 לכל דבר. זה אומר שהיא צפויה להיות נוחה ודינאמית וזה אומר שמתחת למכסה המנוע תמצאו היצע מקובל של 3 מנועי בנזין ו-2 מנועי דיזל. בבסיס תמצאו את ה-320i עם מנוע 2.0 ליטר מוגדש שמספק 184 כ"ס וצריכת דלק ממוצעת של 16.1 ק"מ לליטר עם תיבת 8 ההילוכים האוטומטית (מגיעה עם תיבת 6 הילוכים ידנית כסטנדרט). מעליה נמצאת ה-328i עם אותו מנוע, הפעם עם תפוקה של 245 כ"ס וגם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות, לצד צריכת דלק ממוצעת של 14.9 ק"מ לליטר. גרסת-העל, לעת עתה, היא ה-335i עם מנוע בנפח 3.0 ליטר שמספק 306 כ"ס, מניב תאוצה של 5.7 שניות ל-100 וצורך בממוצע ליטר בנזין על כל 12.3 ק"מ.
בגזרת הדיזל נמצאים ה-318d וה-320d עם מנוע 2.0 שמספק 143 ו-184 כ"ס בהתאמה.

ב.מ.וו סדרה 3 גראן טוריסמו תיחשף באופן רשמי בתערוכת ז'נבה, שתיערך בתחילת החודש הבא (מרץ). שיווקה יחל זמן קצר לאחר מכן וגם אלינו היא צפויה להגיע עוד השנה. אם תצליח לשמור על מחירים סבירים, החבילה הפרקטית של ה-3 GT עשויה להיות אופציה מעניינת עבור הרוכשים. אצל האחות הגדולה, ה-5 GT, זה לא לגמרי עבד.