אודי A5 ספורטבקשם מלא: אודי A5 ספורטבק
אחיות לפלטפורמה: אודי A5, אודי A4

כדאי לדעת עליה: עם ה-A5 ספורטבק, שהוצגה ב-2009, מצליחה אודי להתמקם בנישה משל עצמה. היא מנסה להעניק את המבנה והקו העיצובי של מכונית קופה (ה-A5) עם יכולות פרקטיות שדומות לאלו של מכונית סדאן (ה-A4). כלומר, אם ה-A5 היא גרסת הקופה של מכונית הסדאן, הספורטבק היא גרסת 4 הדלתות של מכונית הקופה. במבחן התוצאה מתקבלת מכונית שקצת נופלת בין הכסאות.
יש לה נוכחות והעיצוב שלה מרשים למדי, אבל לא מיוחד מספיק בהשוואה ל-A4. תא הנוסעים שלה איכותי ומזכיר יותר את זה של מכונית הסדאן מאשר את תא הנוסעים ב-A5 – אם כי המרווח מאחור לוקה בחסר ותא המטען לא ממש נוח.
הספורטבק מוצעת כאן עם היצע של 3 מנועים – כולם טובים, עם ביצועים שנעים בין טובים לספורטיביים. גם ההתנהגות בהתאם, עם הרבה אחיזה ויכולת דינאמית טובה. נוחות הנסיעה טובה גם אם קצת נוקשה ובידוד הרעשים טוב גם הוא.
אחת מקטלוג אוטו: אודי A5 ספורטבק
צילום: מנהל

בשורה התחתונה אודי A5 ספורטבק היא מכונית נאה יותר מהסדאן ופרקטית יותר מהקופה, עם האיכות המקובלת אצל היצרנית הגרמנית וביצועים תואמים. הבעיה האמיתית שלה היא במחיר – שנמצא יותר בתחומי הקופה הנאה יותר ופחות בתחומי הסדאן הפרקטית יותר. זאת גם הסיבה שבניגוד להרגלנו, לא הגדרנו מיהן המתחרות העיקריות של הספורטבק. במבנה היא הכי דומה לפולקסווגן CC הזולה ממנה משמעותית, וניתן גם להציב אותה מול משפחתיות גדולות פרמיום אחרות (ב.מ.וו סדרה 3, אינפיניטי G וכו') – אבל על פניו נראה שהמתחרות האמיתיות שלה הן דווקא מבית.
כל מה שטוב: סדאן עם עיצוב של קופה, התנהגות, ביצועים.
כל מה שרע: סדאן עם פרקטיות של קופה, מחיר.
מה מקבלים: קופה 4 דלתות חסרת מתחרות ויקרה למדי.
גרסה נבחרת: הביניים – 2.0 ליטר טורבו וקוואטרו – 418,600 שקלים.