מאירועי הפרק הקודם
הפרק הפעם הוא אחד מפרקי המשימה, כאשר חוזרים לאולפן רק בשביל החדשות והאורח. המשימה הפעם מתרחשת בארצות הברית, אבל זה לא משנה, כי מה שמעניין הוא המכוניות המשתתפות.
 
 
קלרקסון בוחר בלקסוס LFA, שלדעתו היא המכונית הטובה בעולם, לאנשים שרק נוהגים במכונית בשביל לנהוג ולא בשביל להגיע ממקום למקום. זה המקום להזכיר שגם אנחנו בחנו אותה בעבר (והסקנו שהמחיר שלה היה עלול להבריח אותנו אם היינו מספיק עשירים בשביל לחשוב על זה). ג'יימס מיי בחר באסטון מרטין וואנקוויש החדשה, שלפחות בצילומים היא נראית לא פחות ממדהימה, וגם אני מחכה לטיול הבא שלי לאירופה בשביל לראות אחת כזאת במציאות – ועוד בצבע הזה (שנראה מאוד דומה לצבע של יגואר XK-R, שהגיעה לארץ ומאז אפשר לראות אותה רק באולם התצוגה ברחוב המסגר). האמונד בחר בבחירה שגם אני הייתי עושה אם הייתי צריך לקנות אחת מהן – SRT וייפר GTS. הוא גם מציין שהיא בעלת המנוע הגדול ביותר שהושם במכונית מאז המלחמה, מה שגרם לי לזכור שבאירופה לא ממש היו מלחמות מאז מלחמת העולם השניה ורק אצלנו המצב הוא אחר. ואגב, שלא תבינו אותי לא נכון, הסיבה היחידה שהייתי קונה לעצמי את הווייפר ולא את האחרות היא בגלל שרק היא מספיק זולה כדי שאוכל להרשות לעצמי לחלום עליה.

הטיול שלהם בארה"ב מתחיל עם עצה מועילה לשמירה על המהירות המותרת, רק אל תנסו את זה בבית. הוא ממשיך למסלול דראג, שבו הם מתחרים גם נגד ניידת מקומית משופרת, מה שגורם לי לחשוב איך תחרות כזאת תיראה בארץ כשאתחרה באוונסיס חדשה, וכנראה שגם אני אפסיד עם הפוקוס 1,600 העצלה של משפחתי. המשימה ממשיכה למסלול מרוץ שבו אפשר בעיקר ללמוד הרבה מהביקורת, שהיא הפעם מאוד מקיפה, וגם מאוד מהנה לצפייה כי יש מטוסים שמתקיפים אותם עם לייזר בזמן שהם נוהגים. משם ממשיכים למערכת הניקוז של לוס אנג'לס וניתן לחזות מקרוב בצד האומנותי של השלישייה, עם ציור מרשים שמבוצע רק בעזרת מריחה של צמיגים על הכביש, יום יבוא ועוד נראה תערוכה שלמה של אומנות מוטורית מסוג זה. תזכרו שאני אמרתי את זה ראשון!
 
המשימה נגמרת בתחרות עד לגבול עם מקסיקו, כשהמפסיד יצטרך לבחון את מכונית הספורט המקסיקנית. זה מחזיר אותנו לפרק השני בעונה ה-16 (בחיינו שאנחנו לא עוקבים), שם ג'יימס מיי הציג את המכונית הנקראת טורטילה, לדבריו, רק בגלל שהוא לא זוכר את השם האמיתי (השם האמיתי הוא מסטרטה, או Mastretta MXT). אז התקדמה שיחה להעלבות של העם המקסיקני מפיו של האמונד, ומשם זה המשיך לתלונה של שגריר מקסיקו כנגד התוכנית ולעוד הרבה אנשים שנעלבו בשם העם המקסיקני. הדבר הכי מפתיע הוא שלג'רמי קלרקסון לא היה חלק גדול בפרשה הזאת (האיש ידוע במילים הבוטות שיוצאות לו מהפה נגד הרבה אנשים ועמים אחרים, כולל נגד הבריטים עצמם). לא נהרוס (או שכן) לכם הרבה כשנגלה שבמפתיע (או שלא) האמונד הפסיד במשימה והוא זה שצריך לעבור את הגבול למקסיקו.
 
אזהרת ספוילר: טופ גיר – עונה 19, פרק 2
צילום: YouTube 

כן, היו באמצע גם את פינת החדשות, שלא דיברה הרבה על מכוניות, אבל הוכיחה עקרון פשוט בפיזיקה, והראתה תמונה של יגואר F-טייפ החדשה. בנוסף הוצג מכשיר שמצפצף כשמטים את הראש למטה, כנגד הירדמות, ולי הייתה תחושת דז'ה-וו מאוד חזקה מהקטע הזה, אבל לא הצלחתי למצוא מאיפה. אשמח אם תעזרו לי. בנוסף, היה ראיון עם אורח, שהפעם דווקא היה מעניין לחובבי המוסיקה, ולאלה, אני ממליץ לא לדלג עליו הפעם.

אז מה היה לנו שם? תוכנית שהתמקדה הפעם במעט מכוניות כך שיכלנו ללמוד מהם לא מעט על איך זה לנהוג בהן. אולי זה פחות אהוב על הקהל הכללי, אבל אני נהניתי מאוד לשמוע את מה שיש להם להגיד על כל אחת מהמכוניות, גם אם הן לא בדיוק מתחרות אחת של השנייה, או מתחרות על הכיסים של כולנו.