מידי שנה מתווספים למרשם כלי הרכב בישראל מעל 200,000 כלי רכב חדשים. מתמטיקה פשוטה תגלה כי בקצב הנוכחי, היו לנו כ-50 שנים לשימוש חופשי בסדרת המספרים. גם בהנחה כי קצב ההצטיידות של עם ישראל יגדל ב-50% מדי עשור (מה שקרה למשל בעשור האחרון), נכונו לנו עוד שנים ארוכות עם לוחיות רישוי בנות 7 ספרות, הרי רק התחלנו אותן לפני 23 שנים, וקצב המכירות היה נמוך בהרבה. אבל, הקצאת המספרים אינה ליניארית ומהרשימה יש להחסיר את מהמספרים שהונפקו בשנות ה-80' וכך יוצא שעל פי נתוני אגף מערכות מידע שבמשרד התחבורה, הסדרה הקיימת תספיק ל-4 השנים הקרובות בלבד.

בעקבות כך הוחלט במשרד התחבורה לעבור ללוחית רישוי בת 8 ספרות. במשרד מציינים שבקצב המסירות הנוכחי, המהלך יאפשר להנפיק מספרים חדשים לכלי הרכב לפחות עבור 50 השנים הקרובות. ושוב נראה שמשהו מוזר מתרחש עם הקצאת המספרים של משרד התחבורה, שכן מתמטיקה פשוטה תגלה שמדובר בכ-500 שנים.

כאמור, הנפקת מספרי הרישוי בני 8 הספרות, תחל רק בעוד כ-4 שנים, ותכלול כלי רכב חדשים בלבד (שאר כלי הרכב ימשיכו לשאת לוחית רישוי בת 7 ספרות), אבל כבר היום (ב') מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, עדכן את כל הגופים המנהלים מערכות מידע על בסיס מספרי הרישוי. בין השאר מדובר במשרדי ממשלה, משטרה, צה"ל, רשויות מקומיות, חברות ביטוח, בנקים, חברות ליסינג, יבואניות רכב, סוכנים, איגוד המוסכים, חברות הובלה והסעה, חברות המנהלות צי רכב, כביש 6, הנתיב המהיר ומנהרות הכרמל.