פורד פוקוסשם מלא: פורד פוקוס
אחיות לפלטפורמה: פורד C-מקס, פורד גרנד C-מקס, פורד קוגה, פורד אסקייפ
מתחרות עיקריות: יונדאי i35, מאזדה 3, אופל אסטרה, טויוטה קורולה, רנו פלואנס, יונדאי i30, שברולט קרוז, סקודה אוקטביה
 
כדאי לדעת עליה: הפוקוס היא אחת המכוניות הגלובליות של פורד, היא הנמכרת ביותר של המותג ואולי החשובה ביותר של היצרנית. ב-2011 בחרנו בה כאחת מארבע הפיינליסטיות בתחרות אוטו השנה, וב-2012 היא הדיחה את מאזדה כמכונית הנמכרת ביותר בישראל. לא בכדי היא אחת המכוניות האהובות עלינו – הפוקוס מתבלטת בתחומים רבים, היא ניצחה את המבחן ההשוואתי הגדול והיא נחשבת לאחת מדגמי אמות המידה בתחום.
העיצוב של הדור השלישי טוב משל קודמיו, עם קווים אגרסיביים, אופנתיים וגם יוקרתיים יותר. ביחס למתחרות, היא נמצאת במקום טוב באמצע בתחום זה. תא הנוסעים שלה מרווח למדי מלפני מעט פחות מאחור, ומרגיש איכותי ומודרני (אם כי קצת אפרורי בגרסת הטרנד הבסיסית). היא מצטיינת בתחום האבזור, שאמנם משתנה מגרסה לגרסה אך מספק תמורה מעולה כבר בגרסאות הבסיס.
 
היצע המנועים והגרסאות רחב, כאשר הפוקוס משווקת ב-3 תצורות – האצ'בק, סדאן וסטיישן, המגיעות עם מנוע 1.6 ליטר שמספק 125 כ"ס, לצד מנוע 2.0 ליטר שמייצר 170 כ"ס, מנוע 1.6 ליטר מוגדש עם 180 כ"ס, דיזל בנפח 2.0 ליטר עם 140 כ"ס וכמובן הפוקוס ST הספורטיבית עם 250 כ"ס. יחידות ההנעה מצוינות, כשגם ה-1.6 הבסיסית מספקת ביצועים סבירים והתנהגות מעולה. השידוך לתיבת ההילוכים הרובוטית אינו מושלם אך מניח את הדעת, ובלאו הכי אנחנו ממליצים לבחור בידנית, במיוחד בהיבט התמורה למחיר. בעולם היא משווקת גם עם מנוע ה-1.0 ליטר אקובוסט (מוגדש) המוצלח, אותו פגשנו בחו"ל, אך זה צפוי להגיע לפה רק בשנה הבאה (2014).
מחירי הפוקוס נעים בין 111,000 שקלים להאצ'בק הבסיסית והידנית, דרך 127,000 שקלים לסדאן האוטומטית ועד 220,000 שקלים ל-ST שמציעה כמובן משהו קצת אחר (ומהנה).
 
כל מה שטוב: אבזור, נוחות, התנהגות, תמורה.
כל מה שרע: תא נוסעים קצת אפור בגרסת הבסיס, תא מטען רדוד בסדאן, תפעול ידני בתיבה האוטומטית.
מה מקבלים: המשפחתית הכי טובה בקטגוריה.
גרסה נבחרת: ידנית וסטיישן – בגלל השימושיות.