אופל קורסה You
שוק הסופרמיני הידניות רותח, וזה לא חדש – הקליאו 1.2 ליטר שהייתה הראשונה ופתאום יש מאין נוצרה קטגוריה של סופרמיני ידניות במחיר של 70-80,000 שקלים. גם אופל נמצאת בתוך הקטגוריה עם גרסת 3 דלתות לקורסה הידנית, שמנסה לקסום לצעירים עם חבילת אבזור העונה לשם You. זה אומר חישוקים קלים, פסים כפולים לכל אורך המכונית והכי חשוב (אם אתה צעיר) – סאב וופר ומגבר למערכת הקול. ואם תרצו, אופל מציעה לכם לכתוב את שמכם על המכונית בכיתוב שאמור להיראות מקורי על הזנב. כל זה שלכם בתמורה ל-75,000 שקלים. על פניו, חבילת אבזור ומכלולים מכובדת בהחלט ביחס למחיר. ובמציאות?

אופל קורסה היא מכונית נאה בבסיסה, אבל הצבע הלבן של רכב ההדגמה לא החמיא לה במיוחד. עיקר הבעיה של הגרסה הזו הוא במבט מהצד, החישוקים הקלים בגודל 14 אינץ' נראים קטנים מאוד, עם עיצוב שלא מתאים לחישוק קטן ויחד עם צמיג בחתך גבוה של 185/70 נוצר מראה לא ממש חינני. מלפנים ומאחור היא נחמדה מאוד, בעיקר בזכות הפסים הכפולים (עם מראות בצבע תואם) שרובנו אהב.
אופל קורסה You: מבחן דרכים
צילום: גיא רוטקופ

תא הנוסעים מעט פשוט למראה, וגם הפלסטיקים קשיחים ופשוטים, אבל הקונסולה הכסופה מצילה את המצב. האבזור מעט חסר עם היעדר שליטה מההגה על מערכת הקול, אבל שיפורי הסאונד עובדים יפה. המרווח מלפנים טוב, אם כי מושב הנהג המתכוונן לגובה לא יורד נמוך מספיק לגבוהים. מאחור המרווח בסדר כל עוד אתם לא מגודלים. תא המטען שימושי, והסאב שהתווסף לא תופס הרבה מקום, ומתחבא לו בפינה. נציין לרעה את מפרט הבטיחות הכולל 4 כריות אוויר במקום ה-6 איתן הדגם נבחן במבחן הריסוק. לא לעניין.

המנוע, בנפח 1,229 סמ"ק, מספק 85 כ"ס ב-5,600 סל"ד ו-11.5 קג"מ ב-4,000 סל"ד ומשודך לתיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים. התיבה עצמה לא ממש נעימה לשימוש עם חוסר דיוק, אבל המצמד רך ונוח. המנוע מרגיש יחסית עצל, הוא מספק בהתנהלות רגילה במישור, אבל אם תרצו ממנו יותר תגלו שהוא מתעורר רק ב-4,000 סל"ד. אלא שבסל"ד הזה הוא גם מחוספס, לא נעים ומייצר רעש שריקה מטריד, שמזכיר קצת מגדש-על, אבל לא בצורה חיובית. לזכותו עומדת צריכת דלק משולבת של 12.3 ק"מ לליטר, נתון טוב בסה"כ בהתחשב בקצב הנסיעה.

בכל הקשור להנאה מנהיגה, הקורסה לא בעניין – המתלים רכים מדי, הצמיגים גבוהי החתך נמרחים בפניות, השלדה לא משתפת פעולה וההגה הקל מדי לא עוזר גם הוא. בקיצור, לתדמית הספורטיבית המתלווה באופן אוטומטי למרכב 3 דלתות אין כאן כיסוי. למרות המתלים הרכים והצמיגים, הנוחות בעיר בסדר ולא יותר. מחוץ לעיר היא טובה, למעט בשיבושים גדולים שם מורגש חוסר בריסון. מחוץ לעיר נרשמים גם רעשי כביש מורגשים מדי.
אופל קורסה You: מבחן דרכים
צילום: גיא רוטקופ

בעד ונגד
כאשר אתה צעיר אתה עושה החלטות מהירות, ולא תמיד עם הראש. הרעיון של אופל עם חבילת הצעירים הזו הוא בהחלט טוב, מכיוון שמראה קרבי יותר ומערכת קול טובה היא משהו שנמצא גבוה בסדר העדיפות של הקהל הזה. אבל החישוקים הקטנים מחמיצים את המטרה, הדינאמיות לא שם והמנוע העצל לא תורם. והבעיה האמיתית מבחינתנו, היא הבטיחות החסרה, שהיא לבדה צריכה לדעתנו לשלוח את הלקוחות לאולם אחר. אז נכון שכדי לקבל את אותה חבילה בדיוק אצל המתחרות תצטרכו להוסיף עוד כמה אלפי שקלים – אבל לצד אותם אלפים בודדים, תקבלו גם רכב טוב יותר באופן משמעותי. ומכיוון שקניית רכב היא נושא רציני, אל תהיו צעירים במובן הלא חיובי ותסתכלו רק על מערכת הקול והפסים. אוטו זה הרבה יותר מזה.