מרצדס GLK קלאס 2013שם מלא: מרצדס GLK קלאס
אחיות לפלטפורמה: מרצדס C קלאס
מתחרים עיקריים: אודי Q5, אינפיניטי EX, ב.מ.וו X3, קאדילק SRX, וולוו XC60
 
 
כדאי לדעת עליו: ה-GLK של מרצדס הוצג בשנת 2008 בתור מענה לתחום הפנאי-פרמיום (ולאו דווקא רכב שטח גדול). יש לו עיצוב סולידי-מרצדסי טיפוסי ויש שימרו אפילו סולידי מדי. עם מבנה שמזכיר יותר הכלאה בין סטיישן לרכב פנאי והרבה קווים חדים-ריבועיים, הוא ללא ספק נראה פחות טוב מאשר מרבית מתחריו. מתיחת הפנים שעבר בתחילת 2012 וכבר משווק אצלנו מציג שיפור קל בעיצוב (בעיקר מבפנים), ברשימת האבזור ובעיקר במחיר.
 
אחת מקטלוג אוטו: מרצדס GLK
צילום: מנהל 
 
מתחת למעטפת נמצאים מאפייניה המוכרים של מרצדס. זה אומר חומרים מצוינים ואיכות הרכבה מעולה. בבסיסו, מגיע ה-GLK עם רמת אבזור נמוכה למדי – אך רשימת התוספות עמוסה בכל טוב. המרווח בפנים טוב ונפח תא המטען סביר. בארץ הוא משווק עם היצע של שני מנועים – טורבו-דיזל (GLK220) עם 170 כ"ס ו-40.8 קג"מ ב-1,400-2,800 סל"ד, ו-V6 בנזין (GLK350) עם 302 כ"ס ו-37.7 קג"מ ב-3,500-5,250 סל"ד. זה האחרון מציע ביצועים סבירים, אך התנהגות הכביש של ה-GLK לוקה בחסר, ועל שטח בכלל אין מה לדבר. בצד החיובי, נוחות הנסיעה טובה משל מרבית המתחרים ומצוינת בפני עצמה.
התמורה למחיר השתפרה משמעותית עם מהפיכת המחירים שעברה השנה מרצדס, אך ה-GLK עדיין יקר ביחס לקטגוריה, ובייחוד עם רמת האבזור שנשארה נמוכה יחסית וסטנדרטית.
 
כל מה שטוב: איכות, נוחות נסיעה, סמל.
כל מה שרע: רשימת אבזור סטנדרטית, התנהגות בכביש ויכולת בשטח.
מה מקבלים: רכב נוח מאוד למשפחה, בשביל מי שמוכן לשלם עבור סמל הכוכב.
גרסה נבחרת: אם כבר GLK, אז ה-350 החזק יותר