שם מלא: טויוטה קורולה.
אחיות לפלטפורמה: טויוטה אוריס, לקסוס HS.
מתחרות עיקריות: פורד פוקוס, יונדאי i35, מאזדה 3, אופל אסטרה, שברולט קרוז, יונדאי i30, קיה סיד, סיטרואן C4, סקודה אוקטביה, קיה פורטה
 
 
כדאי לדעת עליה: מה לא נאמר על המשפחתית הקומפקטית הכה פופולארית של טויוטה, שמחזיקה בשיא גינס כדגם הנמכר בהיסטוריה. לאורך הדורות, עשרה במספר, היא היוותה את אמת המידה בתחום ושמה הולך לפניה – ולפעמים אפילו די הרבה לפניה.

הקורולה הוצגה במתכונתה הנוכחית אי-שם בשנת 2006, ומשווקת בישראל עם יחידת כוח אחת בלבד: בנזין 1.6 ליטר (124 כ"ס) ותיבת הילוכים אוטומטית רובוטית. רבות נכתב אודות התיבה הרובוטית הזו בעלת המצמד הבודד, אשר חוסר העידון שבה גרם לרבים לסלוד מהדגם. בנוסף, המכונית הגיע עם מפרט בטיחותי חסר; בעוד שאת ציון 5 הכוכבים במבחני הריסוק האירופאים היא השיגה עם 7 כריות אוויר, אצלנו גרסת הבסיס הנמכרת ביותר, שווקה עם 4 כריות בלבד וללא בקרת יציבות. במרץ 2009 החלה היבואנית לשווק את הקורולה עם תיבה אוטומטית (4 מהירויות) טובה בהרבה מהרובוטית אשר שווקה במקביל ויועדה בעיקר לציי רכב. לקראת סוף אותה שנה וכשנתיים וחצי אחרי נחיתתה, החליטה היבואנית להפסיק את שיווקה של הגרסה הרובוטית והוסיפה מערכת בקרת יציבות למפרט הבטיחות (מאחר וזו האחרונה הפכה למערכת חובה בכל דגם חדש בישראל בינואר 2010).
כשנה אחרי נחיתת הקורולה האוטומטית, יוני 2010, הגיע לישראל גרסה מעודכנת של הקורולה שכללה שינויים קלים למראה החיצוני ושידרוג לרמת האבזור, אבל את מספר כריות האוויר בגרסת הבסיס היבואנית לא שינתה. רק בתחילת השנה הזו, הקורולה ישרה קו בכל הנוגע לבטיחות כשהמשפחתית של טויוטה מוצעת עם 7 כריות אוויר כסטנדרט כבר מגרסת הבסיס. השינוי האחרון בדגם התרחש באמצע שנה זו עם הוספת מערכת מולטימדיה בעלת מסך מגע כסטנדרט לכל רמות האבזור.

בתוך תא הנוסעים ניכר מרווח טוב ליושבים מלפנים ומאחור כשאיכות ההרכבה אינה מצטיינת. הביצועים גם בגרסה הרובוטית וגם באוטומטית טובים מאוד וכך גם תצרוכת הדלק. אם כי המתחרות החדשות כבר מציעות נתונים מעט טובים יותר. נוחות הנסיעה ממוצעת לקטגוריה וכך גם התנהגות הכביש. כיום התמורה למחיר סבירה, אך פחות טובה ממרבית מתחרותיה.
 
גילה של הקורולה כבר מורגש וזה רק עניין של זמן, ככל הנראה לא הרבה, עד שנזכה לראות דור חדש. טויוטה אוריס, בעבר גרסת ההאצ'בק של הקורולה ובדור האחרון דגם נפרד, כבר זכתה לפני מספר חודשים לדור חדש עם עיצוב ומפרט עדכניים.
 
כל מה שטוב: מוניטין, שמירת ערך, מרווח, ביצועים, צריכת דלק.
כל מה שרע: איכות הרכבה, תיבה רובוטית, גיל.
מה מקבלים: משפחתית אפרורית בעלת מוניטין.
גרסה נבחרת: GLI פלטינום – הזולה בהיצע וגם מאובזרת.