סיטרואן C אליזה
זמן קצר אחרי שהחל שיווק פיג'ו 301 יוצאת לדרך גם האחות התאומה, סיטרואן C אליזה. מבחינת המותג מדובר בהיסטוריה שכן בתקופה המודרנית יותר של שוק הרכב הישראלי מעולם לא הוצעה כאן סיטרואן עממית במבנה סדאן.

המשפחתית החדשה של סיטרואן מבוססת על הפלטפורמה הקטנה של פיג'ו-סיטרואן (208 ו-C3) אבל מתהדרת במידות שכאילו נולדו לשוק המשפחתי המקומי עם אורך של 444 ס"מ ובסיס גלגלים של 265 ס"מ. רק ממד הרוחב מסגיר את שורשי המכונית.
בדיוק כמו אחותה לבית פיג'ו ה-C אליזה תצויד במנוע בנפח 1.6 ליטר שמייצר 115 כ"ס ואשר ישודך לתיבה האוטומטית (ארבעה הילוכים) המוכרת של היצרנית. המכונית תוצע גם עם תיבה ידנית שתשודך למנוע ה-1.2 ליטר (72 כ"ס) עם שלושה צילינדרים, ולמנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר (92 כ"ס). בעתיד יקבלו המנועים האלה תיבה רובוטית ואוטומטית בהתאמה.
סיטרואן C אליזה יוצאת לדרך בישראל
צילום: מנהל
האחות התאומה, פיג'ו 301 (צלם: יואל שורץ)

המכונית תוצע בשתי רמות גימור: 'קומפורט פק' ו'אקסלוסיב'. לשתיהן מחשב דרך ומערכת שמע מקורית ולגרסה הבכירה חישוקים קלים, בקרת אקלים, בלותות', שליטה מההגה וחיבור USB. מפרט הבטיחות מציין רק ארבע כריות אוויר, אולם למעשה מדובר בכריות ראש וצד משולבות (בדומה לפולקסווגן פולו).

המחיר,כפי שציינו בעת ההשקה: 110,000 ו-115,000 שקלים בהתאמה עבור גרסת ה-1.6 ליטר בנזין האוטומטית. גרסת ה-1.2 ליטר תעלה 92,000 שקלים והדיזל 115,000 שקלים. שתיהן כזכור עם תיבות ידניות.