רק לפני מספר ימים התאכזבנו מהתוצאות הרבות שהציגו מספר כלי רכב מסחריים במבחני הריסוק של ארגון הבטיחות יורו NCAP. כעת מתפרסמות תוצאות נוספות, הפעם של שלישיית מכוניות המיני – טויוטה אייגו וצמד הצרפתיות המבוססות עליה – פיג'ו 107 וסיטרואן C1. במבחני הריסוק שנערכו להן נתקבלו תוצאות מאכזבות במיוחד המקנות לשלישייה 3 כוכבי בטיחות בלבד שאינן עומדות בסטנדרט המקובל כיום.

הארגון בחר שלא לבצע מבחן ריסוק חזיתי (האייגו הייתה הנבחנת המייצגת), מאחר וחזית המכוניות לא שונתה במתיחת הפנים, למעט השינויים בעיצוב. על כן התוצאות בתחום זה נשענות על אלו של המכוניות משנת 2005, אז נבחנה ה-C1 וזכתה ב-4 כוכבים. הציונים בתחום זה, הן עבור נוסעים מבוגרים שיושבים מלפנים והן עבור הולכי הרגל, היו גבוליים בלבד. הציונים במבחני הבטיחות לילדים דווקא היו גבוליים עד סבירים, ואילו בתחום מערכות הבטיחות זכו המכוניות העירוניות לציון סביר גם כן.

הסיבה לציונים נמוכים מבעבר היא ככל הנראה החמרת המבחנים ואי-התקדמות טכנולוגית (של המכוניות) במידה מספקת. בתוצאות המבחנים מציין הארגון שמספר אביזרי בטיחות, שנבחנו גם הם, אינם משווקים כסטנדרט במרבית הדגמים והגרסאות. זה כולל את בקרת היציבות, כריות אוויר נוספות, עיגוני ISOFIX בחגורות הבטיחות ומנגנון התראה בעת אי-חגירה של הנוסע לצד הנהג.
עוד מצוין שבעקבות הציונים הנמוכים התחייבו היצרניות להפוך את כל אלו לסטנדרט עד יולי 2013.

ומה זה אומר לגבינו? אין ספק שהתוצאות המאכזבות ישפיעו על דעת הקהל על המכוניות, כאשר גם עם אביזרי הבטיחות הנוספים, שחלקם כבר משווקים פה כסטנדרט, ו-4 הכוכבים הפוטנציאליים של המכוניות, זה עדיין לא מספיק בהתחשב בכך שלמתחרות כמו קיה פיקנטו יש 5 כוכבי בטיחות.