שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץבוועידת פסגת הרכב 2012 שנערכה בחסות 'אוטו' ו'מידע כנסים' היום בכפר המכבייה הצהיר ישראל כץ, שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שהרפורמות בשוק הרכב הישראלי, שחלק מיישומם התעכב בגלל הבחירות, ימשכו בעתיד. "ברור שחלק מהיושבים כאן לא היו רוצים שינויים" הוא אמר, "אבל תפקידנו הוא לשנות לטובת הציבור."

השר גם הבטיח שתוך זמן לא ארוך תהיה תחרות אמיתית בייבוא הרכב ובטיפול ברכב. "תחרות היא דבר שמפתח את הענף כולו וענף הסלולר הוא דוגמא טובה שבסוף כולם מרוויחים. הקמתי את ועדת זליכא ואת מסקנותיה ניתן ליישם. אף פעם לא מאמצים את מלוא ההמלצות אבל העקרונות נכונים". השר הזכיר שבסופו של דבר יש גוף שקובע ומחליט וזה מתחיל בשר התחבורה ועובר בממשלה ובכנסת: "אבל בכל אחד מהשלבים תהיה הדברות עם הנוגעים בדבר".

לוועידת פסגת הרכב הגיעו כ-500 משתתפים מתחום הרכב בארץ כאשר בין הנואמים היו יאקי אנוך, ראש איגוד יבואני הרכב, מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי, ראשי חברות הליסינג, יבואנים מובילים, וראשי איגוד המוסכים והשמאים. הנושאים שעל הפרק היו התפתחויות בעולם הרכב, השפעות המיסוי הירוק, תחום הליסינג לאן, והתפתחויות בתחום הבטיחות. בימים הקרובים נעלה מדי יום, סקירה של כל אחד מהנושאים שנידונו בוועידה.