שברולט סילברדו 1500
תכירו, זהו שברולט סילברדו 1500 החדש. אמנם קשה להבחין בכך בתמונות – אבל זהו למעשה הסילברדו הקטן ביותר בסדרת הענקים הנושאים את השם, כאשר מעליו נמצאים ה-2500 וה-3500 (שמגיע גם אלינו) שעודכנו לפני כשנתיים. האח הקטן לא משווק כאן, עדיין, אך מהווה בכל זאת את אחד הדגמים החשובים ביותר עבור שברולט ועבור ג'נרל מוטורס לצד אחיו התאום GMC סיירה. ביחד הם מתחרים בסדרת ה-F של פורד ובראם של דודג' על ליבם של האמריקנים.

הדגם החדש מציג 3 מנועים חדשים: V6 בנפח 4.3 ליטר ושני מנועי V8 בנפחים 5.3 ו-6.2 ליטר. היצרנית האמריקנית מספרת לנו הכל על המנועים חוץ מלאמת את ההבטחות במספרים, לפחות לבינתיים. מנוע ה-V6, היא אומרת, נבנה לספק הרבה מומנט ולגרור מטענים כבדים. מנוע ה-V8 ה"קטן" מספק כבר יותר כ"ס וגם מומנט והוא צורך פחות דלק מאשר המנוע המקביל בסילברדו היוצא. לבסוף נמצא מנוע ה-6.2 ליטר החזק ביותר, שנבנה לעמוד במשימות הקשות יותר. במצבים בהם לא נדרש מאמץ רב, עוברים שלושת המנועים לשימוש ב-4 צילינדרים בלבד, ובכך משפרים את צריכת הדלק באופן משמעותי. כל המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים אוטומטית. את המספרים עצמם, כאמור, היא משאירה כרגע לעצמה.
גבר גבר: שברולט סילברדו חדש
צילום: מנהל

בעוד העיצוב החיצוני השתנה רק במעט, עיצוב הפנים של הסילברדו זכה לשדרוג משמעותי. ג'נרל מוטורס מבטיחה שהושם דגש רב על איכות תא הנוסעים בהבטים של מרווח, חומרים והנדסת אנוש. רשימת האבזור כוללת מסך בגודל 4.2 אינץ' ברוב הגרסאות, מערכת המידע והבידור MyLink של החברה, שלל חיבורי USB ועוד. קוטר החישוקים עומד על 17-20 אינץ', בהתאם לגרסה או לבחירה מרשימת האפשרויות. בין מערכות העזר בסילברדו החדש תמצאו מערכת לעזרה בזינוק בעלייה, מערכת להתראה בעת סטייה מנתיב ומצלמה אחורית שתקל עליכם בחנייה.

גם כישורי הנסיעה בשטח לא נזנחו. הסילברדו יוצע גם עם חבילת Z71 (שם-קוד שחלקכם אולי מכיר) עם בולמים משופרים, ווי גרירה, מערכת לסיוע בירידה במדרון ודיפרנציאל אחורי ננעל אוטומטית.

שברולט סילברדו ו-GMC סיירה החדשים יוצגו במעמד שהולם אותם – תערוכת דטרויט – שתתקיים בחודש הבא. השיווק יחל בצפון אמריקה במהלך 2013, כאשר שנת הדגם כבר מוגדרת 2014. ומה לגבי ארץ הקודש? נכון לעכשיו אין תוכניות לייבא את האח הקטן במשפחה, אך אין לדעת מה יוליד יום.