סקודה אוקטביה החדשה
עוד לא הספקנו לעכל את הטיזרים של האוקטביה שפורסמו על-ידי סקודה, ובזמן שאנחנו עסוקים בניחושים – היא כבר מפרסמת את התמונות במלואן. תכירו – זוהי סקודה אוקטביה החדשה, במלוא הדרה ובפעם הראשונה, והיא לא רחוקה מאיך שהנחנו שתיראה. היא שומרת על צורה כללית דומה, עם קווים חדים ומודרניים יותר, באופן שמיישר קו עם העיצוב של סקודה ראפיד החדשה (בה גם נהגנו לא מכבר).

כצפוי, האוקטביה החדשה גדולה יותר מזו המוחלפת, עם תוספת של 10.8 ס"מ לבסיס הגלגלים (שעומד עכשיו על 269 ס"מ) ו-9 ס"מ לאורך הכולל (466 ס"מ). הרוחב עומד כעת על 181.5 ס"מ שהם תוספת של 4.5 ס"מ ואילו את נתון הגובה משאירה היצרנית לעצמה לעת עתה. תא המטען הגדול גם ככה צמח עוד יותר ונפחו עומד כעת על 590 ליטר מרשימים. מההיבט העיצובי, סמל היצרנית ממשיך להיות בתחילתו (או בסופו, תלוי מאיזה צד מסתכלים) של קו הבליטה האופייני שעל מכסה המנוע. בצידי המכונית נמצא 'קו מעיכה' בולט וקו חלונות שלקראת סופו עולה בחדות כלפי מעלה – כפי שניתן היה לראות בתמונות הראשוניות. ניתן לראות את הדמיון הרב בינה לבין הקונספט העיצובי שהוצג בתערוכת ז'נבה ב-2011 – הוויז'ן D – שהוצגה בתצורת כמו-האצ'בק, וייתכן שממשיכה להיות בשורה לבאות.
סקודה אוקטביה החדשה נחשפת לראשונה
צילום: מנהל

פנים המכונית נראה 'פולקסווגני' למדי ומזכיר מאוד גם את הראפיד כמובן. חישוק ההגה עבר הסבה וכעת הוא בעל 3 צלעות והמסך שבקונסולה המרכזית אכן תפח במידותיו. תוספת הלחצנים וריפודי העור שבתמונה מקנים לאוקטביה את התחושה האיכותית והיוקרתית יותר בהשוואה לאחותה הקטנה, בעוד לוח המחוונים נראה מוכר מדגמי העבר.
היצע המנועים נשאר כמובן נאמן למקובל בקונצרן, עם שפע גרסאות TSI ו-TDI. מנוע ה-1.6 ליטר TDI, למשל, יספק כאן 109 כ"ס, יצרך ליטר סולר על כל 29 ק"מ ויפלוט 89 גרם בלבד של פחמן דו-חמצני לקילומטר.
האוקטביה החדשה מבוססת כאמור על שלדת ה-MQB של פולקסווגן. בין מערכות העזר של הקונצרן להן היא תזכה, תמצאו בקרת שיוט אקטיבית, מערכת עזר לחנייה, ביטול נעילה ללא מפתח ועוד. תאריכי היעד לחשיפה מלאה ופרטים נוספים – חודש מרץ בתערוכת ז'נבה ובחצי השני של 2013 על כבישי ישראל.