פורד גלאקסי
פורד גלאקסי הוא האח הפחות סקסי בצמד תאומי המיניוואנים המבוססים על המונדיאו. אחיו המעט קטן יותר, ה-S-מקס, מושך יותר בזכות העיצוב ונמכר יותר בזכות התמחור. הגלאקסי, לעומתו, מיועד למי שיופי שני אצלו למרווח – הרי מיניוואן זה רכב למשפחה, לא? הוא הוצג אי שם ב-2006 ויש לשער שיוחלף במהלך 2013 אחרי החלפת המונדיאו שכבר הוצגה (או במקביל, הכל יכול להיות). אבל עד אז יצאנו לבדוק האם מנוע האקובוסט הפך את המיניוואן הנבחר שלנו לאטרקטיבי עוד יותר.

הגלאקסי מוצע בשתי גרסאות, ושלנו היא הבכירה יותר, הטיטניום, שעולה 15,000 שקלים יותר (לסך של 206,500 שקלים). בתמורה לתוספת השקלים תקבלו ניקל בגריל ובידיות, חישוקים קלים וגדולים יותר (17 אינץ'), תאורת סף, מראה פנימית נגד סנוור, מגירות מתחת למושבים הקדמיים ועוד – אבל בניגוד ל-S-מקס, שתי הגרסאות מקבלות את אותו המנוע, עם 203 כ"ס. הגלאקסי הוא לא מלך היופי, אבל בכל הקשור לפרקטיות הוא בהחלט טוען לכתר. הוא ארוך וגבוה מה-S-מקס (5 ס"מ ו-7 ס"מ בהתאמה ורק ברוחב ובבסיס הגלגלים הם זהים כמעט לחלוטין).
פורד גלאקסי אקובוסט: מבחן דרכים
צילום: גיא רוטקופ, יצרנית

תא הנוסעים כבר מפגין את גילו, ועדיין נשלט על ידי המשטח הענק שבין הנהג לשמשה, אבל הוא עדיין נעים ובנוי היטב. בצד הפרקטי נרשם מלפנים מרווח מעולה בכל המדדים, גם לאנשים מגודלים, והמושבים והראות מצוינים. מעבר למושב האחורי מעלה שוב את המילה "פרקטי" – בכל המושבים מאחור (כולל בשורה השלישית) ניתן לקבוע את זווית המשענת, ולקפל כל אחד מהם בנפרד. את המושבים בשורה השנייה תוכלו גם להזיח, כל אחד בנפרד, לפי הצורך. השורה השנייה תאכלס בקלות שלושה מבוגרים, וגם השורה השלישית תספק מבוגר בגודל ממוצע. יושבי כל השורות ייהנו מפתחי מזגן וחלונות שחורים נוחים לצד וילונות.

כשכל המושבים מורמים מציע תא המטען נפח סביר של 308 ליטר. זה יספיק ליום-יום, אבל לא לסוף שבוע עם הילדים – כאן נכנסת לתמונה גמישות סידור המושבים, ואנחנו ניידנו שישה אנשים וכמויות מופרכות של ציוד בלי בעיה. אחרון אבל חשוב – המזגן הציג יכולת בינונית בלבד, וקירור התא אחרי חנייה בשמש חנה דרש יותר זמן מהרצוי.
פורד גלאקסי אקובוסט: מבחן דרכים
צילום: גיא רוטקופ, יצרנית

מנוע האקובוסט מציע כאן, כאמור, 203 כ"ס, ומהווה שיפור ענק לעומת המנוע האטמוספרי – הן בצריכת הדלק והן בזמינות הכוח. התיבה הפלנטארית הוחלפה בכפולת מצמד שעושה את עבודה טוב מחוץ לעיר, אבל רק בסדר בעיר, עם התבלבלויות פה ושם. בכל הקשור לצריכת דלק נרשמה בשיוט נורמטיבי צריכה של 12.5 ק"מ לליטר וממוצע של 9 ק"מ לליטר בסך המבחן, שרובו היה בינעירוני עם רכב עמוס. נוחות הנסיעה טובה ברוב הזמן, בעיקר מחוץ לעיר. בעיר היא בסדר פלוס, ובסך הכל מדובר בנקודת זכות של הגלאקסי. בכל הקשור לדינאמיות, הגנטיקה הטובה של פורד מבצבצת בדמות הגה מהיר ונכונות לפנות (למרות לוחמת מומנט בולטת), אבל מרגישים את תוספת הגובה לעומת האח הקטן.

במשפחה
למרות גילו, הגלאקסי עדיין מציע חבילה טובה – הוא נעים, מרווח, מודולארי ויסיע שבעה נוסעים בשמחה. אבל עיקר הבעיה שלו היא מבית, בדמות ה-S-מקס. זה מציע כמעט את כל היתרונות של הגלאקסי ומוסיף לעסקה, מעבר ליתרון עיצובי ודינאמיות, גם מחיר זול יותר בכ-15,000 שקלים בגרסת הבסיס, או יתרון כוח ואבזור בתמורה למחיר זהה בגרסת הטיטניום, כשלחובתו נרשמים תא מטען קטן יותר. אבל גם הגלאקסי לא מציע תא מטען ענק. כך שאם תשאלו אותנו, הגלאקסי טוב – אבל אנחנו היינו לוקחים את ה-S-מקס, ומקסימום מוסיפים גגון.