רינספיד מיקרומקס (microMAX)רינספיד, סדנת השיפורים משוויץ שמציגה מדי פעם גם רכבי קונספט הזויים, חשפה את הרעיון הבא שלה – גם הוא מעט הזוי. זהו רינספיד מיקרומקס (microMAX), רכב הסעות עירוני שהולך לפי התפישה הנדל"ניסטית – אין מקום אז בונים לגובה. לפי פרנק רינדרקנכט (Rinderknecht), בעל הבית ברינספיד, זהו הפיתרון לבעיית התחבורה בערים הצפופות. במיקרומקס אתם (הנוסעים) תופסים פחות מקום בכך שאתם עומדים. וכך, עם אורך כולל של 360 ס"מ (כמעט זהה לקיה פיקנטו), גובה של 220 ס"מ וללא תא מטען, רכב הקונספט הקטן והמשונה נותן יותר תחושה של לובי בבית מלון מאשר מכונית. הוא נועד, כך רינספיד, לנסיעות עירוניות קצרות, והוא מתאים במיוחד לשמש כמונית. ולמען האמת – זה גורם לו להישמע הזוי הרבה פחות.

המושבים הייחודיים שהגתה רינספיד אמורים לאפשר לכם לעמוד בנוחיות, עם משענת מתאימה שכוללת גם חגורות בטיחות. יחד עם הנהג הוא מציע מקומות לשלושה מבוגרים ועולל אחד, כאשר במבואת הכניסה נשאר מקום גם למטען שלכם – למשל לעגלה. גובהו הרב של הרכב אמור לתת תחושה של מרחב רב, אלא אם כן אתם שחקני כדורסל ענקיים. כדי להשלים את תחושת הביתיות, ואולי גם כדי לגרום לכם לשכוח עד כמה אתם מתבאסים מזה שאתם בכלל עומדים, המיקרומקס מצויד גם במקרר קטן ואפילו מכונה להכנת קפה. על הנעת המיקרומקס יהיה אחראי מנוע חשמלי שפרטיו נשארים חסויים לעת עתה.

מדי שנה מציגה רינספיד רכבי קונספט הזויים ופרקטיים כאחד. מהנדסי החברה מוכיחים בכל פעם שהם יודעים לחשוב מחוץ לקופסה. וכך הציגה החברה ב-2009 מכונית שמתאימה את עצמה למספר הנוסעים שבה, וב-2010 היו אלה ה-UC – חשמלית קטנה שיכולה גם לנסוע ברכבת – והבמבו (BamBoo) שהתאימה לטיולים לחוף הים והוצגה שוב גם בשנה שלאחר מכן. בשנה שעברה הציגה החברה גרסה ייחודית לסמארט פורטו, עם סוג של תוסף שנראה כמו ילקוט ויכול לשמש להובלת ציוד. כמו קודמיו, גם המיקרומקס יוצג בתערוכת ז'נבה, שמתקיימת מדי שנה בחודש מרץ.