ככה זה התחיל ב-1991ב-23.12.2009 עצרו אוהדי הספורט המוטורי את נשימתם למשמע הידיעה שקבוצת מרצדס החדשה החתימה את מיכאל שומאכר. היה ברור שחזרת הנהג המצליח בתולדות הפורמולה 1 לזירה תזניק את העניין בקרקס הגדול בעולם.
שלוש שנים אחרי ברור שכולם, כולל שומאכר, ציפו ליותר מהקאמבק. "במונחים של תוצאות, הסבב השני שלו בפורמולה 1 לא היה מיוחד עבורו." אמר רוס בראון, המנהל של מרצדס שליווה אותו שנים. "אבל זה היה מיוחד עבורנו. הרגשנו שיש לנו זכות לעבוד איתו. עבודה לצד מייקל מאפשרת להבין עד כמה הוא מיוחד ואיך השיג 7 אליפויות עולם". סיכם בראון.
"סיימתי את הקריירה עם מקום שביעי, אותו מקום אליו הגעתי במקצה הדירוג הראשון שלי בפורמולה 1, לפני 308 מירוצים, בספא. ובמקרה הספרה על המכונית שלי היא 7 ויש לי שבעה גביעים של אליפויות עולם בארון"... סיכם שומי בתום מרוץ הפרישה בברזיל.
בעקבות פרישתו (שוב) של שומאכר מפורמולה 1: פרידה מאלוף
צילום: מנהל
שומאכר וסנה במרוץ סאן מארינו 1994
ההתחלה
שומאכר נכנס בסערה לעולם הפורמולה 1 למרות שלמירוץ הראשון בספא 1991, כלל לא זינק. הוא השיג מקום שביעי בהקפות הדירוג עם מכונית ג'ורדן בינונית (שהתקלקלה בזינוק), דבר שנחשב לסנסציה. פלאביו בריאטורה זיהה את הכישרון וחטף אותו לקבוצת בנטון. כבר במירוץ הבא הופיע שומאכר במדים חדשים.
ב-94', אחרי התאונה הטראגית של איירטון סנה, הפך שומאכר לכוח הדומיננטי בזירה. בסוף העונה הוא זכה באליפות ראשונה כאשר הוא גובר על דיימון היל בוויליאמס העדיפה.
בעקבות פרישתו (שוב) של שומאכר מפורמולה 1: פרידה מאלוף
צילום: מנהל
איבוד שליטה במהלך אימון ב-2005

הקרב המותח חשף את הצד השנוי במחלוקת של שומאכר: תאוות ניצחון שעלולה לגרום לחריגה מהצד הספורטיבי. אז טעה שומאכר ומכוניתו נפגעה, אבל למרות שידע שהמרוץ שלו גמור הוא חסם את היל וגרם לפרישתו. בהמשך ראינו מאבקים שנויים במחלוקת גם במדי פרארי, למשל בקרב עם ז'אק וילנייב על האליפות של 97'. אז הוא הואשם בפגיעה מכוונת והופשט מנקודותיו. אפילו ב-2006, שנת הפרישה – היה מעורב באירוע בעייתי כאשר מכוניתו החליקה "במקרה" וחסמה את המסלול במונטה קרלו במקצה הדירוג.
בעקבות פרישתו (שוב) של שומאכר מפורמולה 1: פרידה מאלוף
צילום: מנהל
ברזיל 2006

השנים האדומות
ב-95' זכה שומאכר באליפות נוספת עם בנטון ואז ביצע את ההימור הגדול כאשר פנה לפרארי הכושלת באותו זמן. שומאכר האמין שהוא יחזיר את הצבע האדום לפרארי (וצ'קים אדירים סייעו לאופטימיות). הוא גרר איתו את ראשי הצוות מבנטון, כולל רוס בראון, שחבר לז'אן טוד, מנהל הקבוצה האגדי. ההתחלה הייתה קשה עם רצף תקלות כשיא התקופה השחורה היה ב-99' אז שבר רגל בתאונה. הוא חזר כדי לסייע לקבוצה לזכות בתואר ליצרנים, הראשון שלה מאז 83'.
בשנת 2000, הביא שומאכר אליפות ראשונה לפרארי (21 שנים אחרי שעשה זאת ג'ודי שכטר) ועד 2005 הוא שלט עם האדומים בפורמולה 1, רשם עימם מחדש את ספר השיאים של הספורט ונכנס לפנתיאון המוטורי.
בעקבות פרישתו (שוב) של שומאכר מפורמולה 1: פרידה מאלוף
צילום: מנהל
שומאכר בוחן את רכבת ההרים של פרארי 2009

שיאי שומאכר
שלוש השנים האחרונות היו מאכזבות למדי, בעיקר בגלל מכונית שלא הצליחה להגיע לרמת המתחרים, אבל לאורך השנים שומאכר שבר כמעט כל שיא בסדרה. הוא זכה בשבע אליפויות עולם, הרבה יותר מכל נהג אחר, רשם 91 ניצחונות, ניצב 155 פעמים על הפודיום והשיג במצטבר 1,566 נקודות. הוא אפילו זכה ביותר מקצי דירוג מכל נהג אחר (69 פעמים), ומחזיק בשיא הניצחונות לעונה (13).