יגואר XFR-S. ככה צריך ליהנות בדרך לפגישה
ב.מ.וו M5 ומרצדס E63 AMG – מאחוריכן, או שמא לפניכן. יגואר חושפת לראשונה את הגרסה הכוחנית-במיוחד של ה-XF, עם המון סוסים, נתוני ביצועים בהתאם ומראה קרבי במיוחד. היא מוצגת בתערוכת לוס אנג'לס שמתקיימת בימים אלו ועוד לפני שנכנסים לפרטים אנחנו יכולים לומר בפה מלא – אנחנו רוצים כזאת, או לפחות לנהוג על אחת. אבל בינתיים אנחנו נאלצים להסתפק בתמונות, בווידאו מעורר התיאבון ובדמיון ולכן הפרטים נחוצים בכל זאת.

מכונית הסאלון של יגואר זוכה לטיפול דומה לזה שקיבלה ה-XKR-S הספורטיבית, בה זכינו כבר לנהוג. מתחת למכסה שוכן מנוע ה-V8 בנפח 5.0 ליטר ובעל מגדש-העל, שמקבל 40 סוסים נוספים ביחס ל-XFR, כך שכעת הוא מספק 550 כ"ס ב-6,500 סל"ד ו-69.3 קג"מ ב-2,500-5,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 8 ההילוכים שפותחה עבור ה-F-טייפ וזו הפעם הראשונה שיגואר משדכת ביניהם. הכוח הרב מציב את נתוני הביצועים על 4.6 שניות ל-100 קמ"ש ו-300 מירביים – וזה עוד עם הגבלה אלקטרונית. הנתונים הללו מציבים אותה ראש בראש עם המתחרות הישירות שלה – ה-M5 וה-E63 AMG שמציגות הספקים וביצועים דומים. צריכת הדלק, למי שזה באמת משנה, עומדת על 8.6 ק"מ לליטר. פליטת המזהמים נמצאת גם היא בתחום ה"הרבה" והיא עומדת על 270 גרם של פחמן דו-חמצני לקילומטר.

הבדל מרכזי בין יגואר XFR-S למתחרותיה הוא המראה. בעוד צמד מכוניות הסאלון-על הגרמניות שומרות על מראה סולידי, יגואר דואגת לכך שאת החתולה החדשה שלה לא תפספסו. יש לה קיט קשוח שמאפשר כמובן תיעול יעיל של אוויר, עם דיפיוזר מסיבי פחמן בפגוש האחורי וספוילר שמגיע בשתי גרסאות – גדול וגדול עוד יותר, כשמרכזו של האחרון עשוי גם הוא מסיבי פחמן. גם החישוקים המרשימים תורמים את שלהם למראה האגרסיבי עם קוטר של 20 אינץ'. תוסיפו לזה את הצבע הכחול הבולט ותמונות רשמיות בהן ניתן לראות את המכונית כשהיא על הצד בסיבובים עם עשן בגלגלים האחוריים ותקבלו תוצאה שניתן להגדירה במילה אחת – מגניבה.
חתולה פראית: יגואר XFR-S מוצגת בלוס אנג'לס (וידאו)
צילום: מנהל

המכונית אמנם על הצד בתמונות, אבל יגואר מבטיחה שהמהנדסים, בהשראת ה-F-טייפ, טיפלו בה כראוי בכל הנוגע לאחיזה, דינאמיות והשראת ביטחון. המתלים כוילו מחדש והוקשחו ב-30%; הצמיגים הפירלי פותחו במיוחד עבור ה-XFR-S והם רחבים יותר מאלו של ה-XFR "הרגילה"; ואת משימת הבלימה ממלאים בלמים מחורצים בקוטר 38 ס"מ מלפנים ו-37.6 ס"מ מאחור.

מבפנים תציע ה-XFR-S את כל מה שהתרגלנו לראות במכונית הסאלון של יגואר. לכך מתווספת מערכת שמע איכותית עם 12 רמקולים, ולמי שזה לא יספיק קיימת אופציה למערכת איכותית עוד יותר עם 18 רמקולים.