פורשה קאיימן
קצת פחות משנה לאחר הצגת הדור השלישי של פורשה בוקסטר, שכבר נחת במחוזותינו, חושפת היצרנית גם את הדור החדש (שלישי גם הוא) של הקאיימן – הקופה הספורטיבית בעלת המנוע המרכזי שמבוססת על הבוקסטר. היא מוצגת בתערוכת לוס אנג'לס שנפתחה אתמול (יום ד') ותגיע אלינו במהלך 2013, כאשר השיווק באירופה יחל בחודש מרץ. ה"בייבי" 911 תנסה, וכנראה שגם תצליח, להוכיח פעם נוספת שהיא לא פורשה לעניים, אלא קופה ספורטיבית לכל דבר ועניין עם הגנים המשפחתיים הנכונים.

כמיטב המסורת של פורשה, לא נראה שהקאיימן השתנתה בהרבה, אך למעשה מדובר במכונית חדשה לגמרי שכוללת שיפורים רבים. היא קצת יותר גדולה (אבל פורשה לא אומרת בכמה), קלה יותר, חזקה יותר, אוחזת יותר וכמובן מהירה יותר. אה, והיא אפילו חסכונית יותר. במילים אחרות, בדיוק מה שהיינו מצפים. ואם בכל זאת רוצים לדבר על העיצוב, אז אנחנו די שמחים שהוא לא השתנה רבות – הקאיימן נשארת נאה ומושכת ונראה שהליטושים העיצוביים עושים לה טוב. החלק הקדמי כמעט זהה, כונסי הצד התרחבו ומאחור נמתח קו הספוילר אל תוך גבולות הפנסים – באופן כמעט זהה לשינויים שראינו בבוקסטר החדשה. לא מספיק לכם? ככה זה בפורשה.

תא הנוסעים של הקאיימן השלישית עוצב מחדש כמעט לחלוטין. הקונסולה המרכזית שודרגה משמעותית, בדיוק כמו זו שבבוקסטר, עם מראה מודרני בהרבה ותוספת לחצנים. גם רשימת האבזור זוכה לתוספות, עם בקרת שיוט אקטיבית ואפשרות לפתיחה דלתות ללא מפתח.
ומהקנקן למה שבתוכו. מנוע ה-2.9 ליטר שבגרסת הבסיס הוחלף ב-2.7 ליטר של הבוקסטר וההספק עלה ל-275 כ"ס לעומת 265 סוסים בקאיימן הקודמת ובבוקסטר. גרסת-העל, קאיימן S, תציע את מנוע ה-3.4 ליטר, שעבר שדרוג ומספק 325 כ"ס (שיפור של 5 כ"ס ביחס לקאיימן הקודמת ו-10 ביחס לבוקסטר הנוכחית). שתי הגרסאות משודכות לתיבה ידנית בעלת 6 הילוכים, או לתיבת ה-PDK בעלת 7 ההילוכים וצמד המצמדים. הביצועים עומדים על 5.4 שניות ל-100 קמ"ש בקאיימן הרגילה ו-4.7 שניות ב-S, ומהירות מירבית של 266 ו-283 קמ"ש בהתאמה.
בחזרה רגעית לקנקן – למרות הגידול במידות מצליחה פורשה קאיימן החדשה להפחית עד 30 ק"ג ממשקלה (משתנה בהתאם לגרסה).
נחשפה: פורשה קאיימן חדשה (וידאו)
צילום: מנהל

המחיר באירופה יעמוד על 51,385 יורו (כ-255,000 שקלים) לגרסת הבסיס ו-64,118 יורו (כ-319,000 שקלים) ל-S. מדובר בתוספת של 3,000 ו-5,000 יורו בהתאמה ביחס לבוקסטר, שעולה אצלנו 506,000 שקלים לגרסה הרגילה ו-610,000 שקלים ל-S.