ג'יפ גרנד צ'רוקישם מלא: ג'יפ גרנד צ'רוקי
אחים לפלטפורמה: מרצדס M קלאס, מרצדס R קלאס, מרצדס GL קלאס, מזראטי קובאנג, דודג' דוראנגו
מתחרים עיקריים: פורד אקספלורר, פורד אדג', טויוטה לנד קרוזר, מיצובישי פאג'רו, שברולט טראוורס

כדאי לדעת עליו: הגרנד צ'רוקי הוא עוד אייקון שטח מפורסם מבית ג'יפ. למרות זאת, כמרבית מתחריו, גם הוא הלך והתרכך במרוצת השנים בדרך מהדרכים הקשות לשבילים וחזרה לאספלט. הדור הנוכחי, שהוצג לראשונה ב-2010, זכה לגידול במימדים ולמנועים חדשים. מבחינה עיצובית, הגרנד צ'רוקי שומר על החזות המוכרת אך עם מראה מודרני ונאה בסך הכל. המרווח בפנים טוב ומעביר תחושת כמעט-פרמיום, עם איכות הרכבה גבוהה ואיכות חומרים שעדיין קצת מתנדנדת.
היצע המנועים כולל מנוע V6 לוגם בנזין בנפח 3.6 ליטר שמספק 280 כ"ס וביצועים סבירים בהחלט, ולצידו גם מנוע טורבו דיזל באותה תצורה ובנפח 3.0 ליטר שמספק 241 כ"ס. צריכת הדלק נמצאת בתחום הצפוי לרכב בסדר גודל כזה ורק תיבת ההילוכים (אוטומטית 5 הילוכים) קצת מפריעה עם חלוקה ארוכה של הילוכים. נוחות הנסיעה טובה וגם בשטח בתנאים קלים, מצליח הרכב לאלחש את המהמורות. אם חסר לכם מנוע V8 בהיצע, תדעו שזה רק עניין מקומי שכן בשווקים אחרים הוא עדיין קיים.
הגרנד צ'רוקי הוא אמנם לא חיית שטח כמו פעם, אבל התחום לא הוזנח לחלוטין. יש לו עדיין יכולת שטח וניתן גם לקבל אותו עם מתלי אוויר מתכווננים וחמישה מצבי נהיגה.
נושא התמורה למחיר הוא תחום בו הגרנד מצטיין. יש מי שיתאכזבו מהפער בין המוניטין ליכולת השטח, אך בשורה התחתונה מדובר ברכב איכותי שאפילו גרסת הבסיס שלו מציעה יחס גבוה של אבזור לשקל.
כל מה שטוב: אבזור, מחיר, תדמית, מרווח.
כל מה שרע: כבר לא חיית השטח של פעם
מה מקבלים: חבילה מצוינת של מימדים, יכולת ואבזור לשקל.
גרסה נבחרת: לארדו, הבסיסית ב-282,900 שקלים.