ניסאן ליף מעודכנתניסאן ליף (Leaf), מכונית השנה 2011 והטוענת לכתר הירוקה ביותר, כבר בת כמעט שנתיים. אנחנו אמנם לא זוכים לראות אותה עדיין, למעט הגעה של המכונית לצרכי תקינה וגם מבחן דרכים, אבל בשאר העולם היא זוכה להצלחה לא רעה עם מכירות של למעלה מ-40,000 כלים. כעת היא זוכה לעדכון ראשון הכולל רמת גימור בסיסית חדשה, תוספות לרשימת התוספות ושדרוג בטווח הנסיעה.

גרסת הכניסה החדשה (S) נועדה להוזיל את מחירה של המכונית היקרה וכוללת למעשה כמה ויתורים ברשימת האבזור. המחיר שלה ביפן עומד על כ-3,350,000 ין, שהם כ-157,000 שקלים. זאת בעוד רמות הגימור הקיימות (X הבסיסית לשעבר ו-G) עולות כ-20,000 ו-40,000 שקלים יותר בהתאמה. גם רמות הגימור הקיימות זכו לשדרוג עם חישוקים חדשים כאופציה או כסטנדרט (בהתאם לגרסה), ואפשרות למושבי עור. נפח תא המטען צמח ב-40 ליטרים ל-370 בזכות העברת המטען של הסוללות לחלקה הקדמי של המכונית.
ניסאן משדרגת את הליף
צילום: מנהל

החדשות המשמעותיות יותר מגיעות מתחום ההנעה. טווח הנסיעה טיפס בכ-50 ק"מ ל-228 ק"מ מירביים. השיפור נובע משיפורים בחלקי המנוע ומשימוש ברכיבים חסכוניים יותר כמו מערכת שמע חדשה מתוצרת BOSE (בגרסאות X ו-G). השדרוגים ליחידת ההנעה תורמים גם לתחושת האצה חזקה יותר (אם כי ניסאן לא מפרסמת נתוני ביצועים בשלב זה) ולירידה של 80 ק"ג במשקל שתוסיף לתחושת הקלילות.
המחשב במכונית זוכה לאפשרויות חדשות כמו הצגת מצב הסוללות המשוער בעת ההגעה ליעד, בדומה למערכת ה'אוסקר' המקומית של בטר פלייס. אפשרות זו נועדה להקל על החרדה בנסיעה.

הליף המעודכנת כבר משווקת ביפן, שם היא נהנית גם מהקלות מס שנועדו לעודד את הנהגים לרכוש מכוניות ירוקות. ומה לגבי ארץ הקודש? נדמה שעל אף תחושת החלוציות, אנחנו נאלץ לחכות עוד קצת לפני שטרנד המכוניות החשמליות ישטוף גם אותנו.