קיה פיקנטו
שם מלא: קיה פיקנטו
אחיות לפלטפורמה: יונדאי i10
מתחרות עיקריות: סוזוקי אלטו, יונדאי i10, שברולט ספארק, סקודה סיטיגו, סיאט מי, פיאט פנדה, טויטה אייגו, פיג'ו 107, סיטרואן C1
כדאי לדעת עליה: הדור הראשון של המכונית הקטנה בהיצע של קיה, הוצג בשנת 2004 ולא שווק בארץ. לעומתו הדור השני הגיע אלינו מיד עם הצגתו ב-2011 בדיוק בזמן הפריחה של שוק המיני בישראל. הוא מוצע עם מנוע 1.0 ליטר (69 כ"ס) ותיבת הילוכים ידנית או עם מנוע 1.25 ליטר (85 כ"ס) ותיבה אוטומטית. מנוע ה-1.0 מצריך למשוך את ההילוכים בשביל לייצר קצב מכובד בעוד ומנוע ה-1.25 ליטר מרגיש זריז ונמרץ. לשניהם צריכת דלק טובה. נוחות הנסיעה די נוקשה ומשתפרת עם העלייה במהירות. הניהוג אומנם צפוי ובטוח אבל מציע גם קצת חדווה לחובבי הגה. המרווח מלפנים ומאחור טוב ביחס לקטגוריה ותא המטען מציע נפח סביר של 200 ליטר. יתרונה הגדול של הפיקנטו נמצא בתמורה למחיר – רמת האבזור נדיבה יותר מהמתחרות והתחושה הכללית היא של "יותר רכב".

כל מה שטוב: אבזור, בטיחות, מנוע 1.25, צריכת דלק, תמורה למחיר.
כל מה שרע: מנוע 1.0 רועש, נוחות נסיעה.
מה מקבלים: מכונית מיני שלא מתביישת להתחרות בקטגורית הסופרמיני.
גרסה מומלצת: גרסת ה-1.25 האוטומטית.