מרצדס S קלאס החדשה, תחת הסוואה
אנחנו לא צריכים לספר לכם עד כמה שמרצדס S קלאס, ספינת הדגל המפוארת של היצרנית, היא אחת המכוניות האיכותיות והמתקדמות שניתן לרכוש. יש האומרים שלהסתכל על S קלאס חדשה זה כמו להביט אל העתיד ואל מערכות וטכנולוגיות המתקדמות שיחלחלו גם למכוניות "הפשוטות יותר" בשנים הקרובות. דור חדש של מכונית הפאר מבית מרצדס, כמו זה שצפוי להיות מוצג ממש בקרוב, זו הזדמנות מצוינת לקבל מבט מרשים על שלל האביזרים, המערכות והפינוקים הצפויים. מרצדס יודעת את כל זה ולא חוסכת בתיאורים מפורטים על מה שצפוי לנו ב-S קלאס החדשה, אפילו אם זו בכלל עוד לא הוצגה.

עם כל הפרטים ולמרות כל ההקדמה הזאת, מרצדס מסכמת את המטרה באופן די פשוט – המכונית צריכה להיות בטוחה יותר, נוחה יותר וכמובן שגם מהירה יותר, גם אם רק במעט (טוב, את זה מרצדס לא אומרת, אלא אנחנו). מרצדס קוראת לשיטה, או לצורת המחשבה אם תרצו, 'Intelligent Drive' (נסיעה חכמה בתרגום חופשי). ה-S קלאס החדשה תהיה עמוסה בכל טוב, בייחוד בכל הנוגע למערכות בטיחות מתקדמות – שיזהו מפגעים, סכנות ושאר שגיאות שבני האנוש נוטים לעשות – בצורה מדויקת וטובה יותר מתמיד.
מרצדס S קלאס הבאה תהיה בטוחה ונעימה יותר
צילום: מנהל

בין המערכות השונות תמצאו הרבה פיתוחים חדשים של טכנולוגיות קיימות (חלקן גם בדור הנוכחי של ה-S) כמו בקרת השיוט האקטיבית – שתוכל גם לעזור לנהג להישאר בנתיב הנסיעה ואף לעקוב אחרי המכונית שמלפנים במהירויות נמוכות. מערכת העזר לבלימה יכולה לזהות חפצים שמגיעים גם מהצד כמו תנועה חוצה בצומת או הולכי רגל במהירויות של עד 72 קמ"ש (אבל אל תבחנו אותה, בסדר?), וכמובן להימנע מתאונות לפנים-אחור במהירויות של עד 50 קמ"ש. מערכת אחרת תזהה מצבים של פגיעה מתקרבת מאחור ותדע להפעיל באופן עצמאי את הבלמים כדי למזער נזקים (במצבים שזה אכן ימזער בהם נזקים, כמובן). חגורות הבטיחות של הנהג ושל הנוסע שלצידו ידעו להסיט אותם באופן מנוגד לכיוון הפגיעה בעת תאונה בשביל להגן עליהם. כמו כן יהיו מערכות כגון מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, פנסים אקטיביים, מערכת לסיוע בנהיגה לילית ומערכת להתרעה במקרה של עייפות הנהג.

מטעמים נוספים שתציע המכונית – מצלמות שמספקות מבט של 360 מעלות סביב המכונית, כולל מבט תלת-מימדי למרחק של 50 מטרים לפנים וחיישנים מכל הכיוונים. נקודה נוספת ששווה אזכור היא השימוש בנורות LED בלבד (בכל חלקי המכונית) כסטנדרט – משהו שעד כה הוצע רק כתוספת יקרה במיוחד.
מרצדס S קלאס הבאה תהיה בטוחה ונעימה יותר
צילום: מנהל

הדור הנוכחי של מרצדס S קלאס, חמישי במספר (במתכונת המודרנית של המכונית), הוצג בשנת 2005 והביא איתו אינספור חידושים טכנולוגיים. למרות הגיל, היא עדיין נחשבת לאחת המכוניות הטובות בקטגוריה. הדור החדש של ה-S קלאס צפוי, כאמור, להיות מוצג במהלך החודשים הקרובים. בינתיים, נוכל רק לשער שההשקה אכן הולכת ומתקרבת, ואם נרצה לעסוק בהימורים – אולי נזכה לראות את הדור החדש כבר בתערוכת ז'נבה הקרובה שתתרחש בחודש מרץ.