הריב הראשון במערכת היחסים של ג'נרל מוטורס עם פיג'ו הגיע מוקדם מהצפוי. פחות מחודש אחרי שהכריזו על התכנית לשיתוף פעולה נרחב בין אופל לפיג'ו, נדמה שמערכת היחסים בין החברות עולה על שרטון. לפי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, החליטו השתיים להפסיק את השיחות לעת עתה עקב הבוץ העמוק שפיג'ו נמצאת בו וכוונות של ממשלת צרפת לספק חבילת חילוץ שתמנע קיצוצים. על-פי הדיווח, לא סביר ששיתוף הפעולה יצא לדרך לפני שנת 2014, בהנחה ששוק הרכב באירופה יתאושש עד אז.

על הצרות של PSA, ופיג'ו בעיקרן, כבר סיפרנו לכם מספר פעמים. והמצב רק נהיה גרוע יותר. פיג'ו "שורפת" 160 מיליון יורו בחודש, והיא סוגרת מפעל ביתי אחד ומפטרת כ-10,000 עובדים. לכן החליטה הממשלה הצרפתית להכין חבילת חילוץ בשווי 7 מיליארד יורו שתמנע את הורדת דירוג האשראי של פיג'ו – מצב שיגרום להלוואות שלה להיות יקרות יותר ולהגדיל את הפער בינה לבין מתחרות אחרות ביבשת כמו פולקסווגן. כמו כן, התמיכה הכספית גם תעזור להאט את הצמצומים והפיטורים. בתמורה יוצב נציג של הממשלה בדירקטוריון החברה ויימנעו פיטוריהם של עובדים צרפתיים.

וזה מספיק בשביל לגרום לג'נרל מוטורס למחשבות שניות. פיג'ו מתרסקת והגנרל, למרות הפסדים משמעותיים מצידה של אופל, דווקא מציגה עליות ברווחים ובערך המנייה. ג'נרל מוטורס חתמה השנה על הסכם שיתוף פעולה נרחב עם קונצרן PSA במסגרתו היא רכשה 7% מפיג'ו תמורת 400 מיליון דולר. שיתוף הפעולה האחרון שהוכרז כלל כבר תכניות לדגמים משותפים שיפותחו ויוצגו בשנים הקרובות. כעת נדמה שהאמריקנים חושבים לעצמם "מה לעזאזל אנחנו עושים?", ולוקחים ככל הנראה צעד אחורה, שכן השקעה משמעותית ביצרנית בקריסה הינה בעייתית, במיוחד כשהממשלה המקומית מעורבת וקיימת הגבלה בכל הנוגע לצעדי הייעול האפשריים.

ומה יהיה עם פיג'ו? קשה לומר. ההאטה בכלכלת אירופה מטלטלת אותה עמוקות. שיתופי פעולה רבים שלה עולים על שרטון והמכירות לא עומדות בציפיות. ויש גם קשר הישראלי, עקיף במיוחד – פיג'ו מטילה אשמה רבה בכל הנוגע למצוקה הכלכלית שלה על הפסקת הפעילות שלה באיראן – שהייתה השוק השני בחשיבותו עבור היצרנית – עקב החלטות פוליטיות וסנקציות.