סוזוקי ספלאשמחירי המכוניות בשוק הרכב בישראל מחולקים באופן דיי ברור בין הקטגוריות השונות, אך יש כמה מכוניות שלא מתומחרות נכון ולכן אנו ממליצים על קנייה של דגמים אחרים מקבילים. הסיבות למחירים הגבוהים הן מגוונות ונעות בין חוסר שיתוף פעולה בין היבואנית ליצרנית עד לקביעת מחיר גבוה כדי ליצור בסיס למבצע שרק נראה טוב.

מכונית: סוזוקי ספלאש.
מחיר: 68,990 שקלים לדגם ידני, 91,990 שקלים לדגם אוטומטי.
מתחרות: קיה פיקנטו: 62,600 שקלים לדגם ידני, 74,900 לדגם אוטומטי.
סקודה סיטיגו: 59,990 שקלים לדגם ידני, 67,990 שקלים לדגם רובוטי.

הבעיה:
סוזוקי ספלאש הושקה בשנת 2008, כמחליפה לוואגון R שנמכרה בארץ בכמויות קטנות יחסית. הנוסחא של סוזוקי ליצירת הספלאש כללה את השלדה של האלטו הקטנה (שהיא בעצמה גרסה מקוצרת של שלדת הסוויפט), עם המנוע של האחות הגדולה, סוזוקי סוויפט. כדי לסדר את הבלבול, נסביר שהספלאש מנסה להיכנס לקטגוריה שאינה קיימת – היא יותר גדולה ממכוניות המיני (אלטו), ויותר קטנה ממכוניות הסופרמיני (סוויפט).
אבל הבעיה של הספלאש אינה הקטגוריה או הממדים, אלא המחיר. קיה פיקנטו אוטומטית, שאומנם קצת קטנה יותר מהספלאש, אך מציעה דרגת בטיחות גבוהה יותר (על פי מבחני יורוNCAP), עולה 17,000 שקלים פחות עבור הגרסה האוטומטית – הפרש עצום וחסר הצדקה בהתיחס לספלאש. אנחנו מבינים את הבעיה של יבואנית סוזוקי – מצד אחד יש לה את האלטו האוטומטית שמתומחרת כמו חברותיה לקבוצה, ב-70,000 שקלים ועוד קצת, ומהצד השני את הסוויפט שמתומחרת כמו חברותיה לקבוצה, בסביבות 100,000 שקלים. לכן תמחור הספלאש אולי היה מעט מסובך יותר. אך כצרכנים, בעיות התמחור של היבואנית לא מעניינות אותנו, בייחוד כשבמבצע האחרון של הסוויפט, באוטומאניה, היא נמכרה ב-91,000 שקלים.
צילום: מנהל

התמחור של סוזוקי ספלאש בעייתי גם כשמדובר בדגם הידני כאשר מכוניות גדולות ממנה, נוחות ממנה ובטיחותיות ממנה נמכרות באותו מחיר, כמו לדוגמה רנו קליאו שנמכרת כרגע ב-69,000 שקלים, רגע לפני החלפתה בדגם חדש. מכוניות דומות לספלאש בגודל, נמכרות במחירים נמוכים יותר ממנה, כדוגמת סקודה סיטיגו שנמכרת ב-59,990 שקלים, למרות שהיא חדישה יותר ובטיחותית יותר.

הבהרה אחרונה. אם ברצונכם לקנות מכונית בתקציב של הספלאש, אצל אותה יבואנית יש גם את סוזוקי סוויפט, שהיא טובה יותר מהספלאש בכל תחום (פרט למרווח לאנשים עם מגבעת). אלו המחפשים חסכון מרבי יעשו בחוכמה אם יפזלו לכיוון מכוניות אחרות שמתומחרות באופן תחרותי יותר.