בהודעה רשמית מסרו בשבוע האחרון שתי היצרניות היפניות, טויוטה ומאזדה, על הסכם חדש לייצור משותף בצפון אמריקה. במסגרת ההסכם תייצר מאזדה עבור טויוטה, מכונית במפעל החדש שהיא בונה במקסיקו. המכונית תהיה "תת-קומפקטית" שתתבסס על מאזדה 2. בניית המפעל החדש של מאזדה צפויה להסתיים בסוף שנת 2014, כאשר הייצור עבור טויוטה צפוי להתחיל בשנת 2015. היקף הייצור עבור טויוטה יעמוד על 50,000 כלים בשנה, שהם כשליש מסך יכולת הייצור הצפויה של המפעל (140,000).

המכונית, כאמור, תתבסס על מאזדה 2, אשר דור חדש שלה צפוי להיות מוצג עד אז. זאת למרות שלטויוטה יש את היאריס, שהוצגה בשנה שעברה והיא משווקת גם בארצות צפון אמריקה. נכון לעכשיו שתי החברות לא מפרסמות פרטים נוספים אודות המכונית ולכן אנחנו עדיין לא יודעים כיצד תעזור מאזדה לטויוטה להרחיב את היצע הדגמים שלה. בינתיים, מה שהן כן אומרות, זה ששיתוף הפעולה הצפוי יעזור לשתיהן לחסוך בעלויות – למאזדה בכך שטויוטה תשקיע כספים, ולטויוטה בכך שלא תצטרך לייבא מכוניות מיפן.

ההסכם יתרום גם להידוק הקשרים בין שתי החברות. כזכור, חתמו השתיים בשנת 2010 על הסכם שיתוף פעולה נוסף במסגרתו תוכל מאזדה להשתמש במערכת ההנעה ההיברידית של טויוטה פריוס (למרות שההסכם ההוא טרם הניב פירות).