מזראטי קוואטרופורטה חדשה
קצת קשה להאמין, אבל הדור הנוכחי של מזראטי קוואטרופורטה נמצא איתנו כבר כמעט 10 שנים, עם מתיחת פנים של אמצע הדרך ב-2008. מוכרחים להודות שלמרות הגיל, העיצוב של הקוואטרופורטה ללא ספק מזדקן בחן, כמו רבים אחרים בהיסטוריית הדגמים של החברה. כעת היא חושפת לראשונה תמונות ופרטים על הדור החדש, שלפי תמונות הריגול ידענו שצריך להגיע בקרוב מאוד. כמקובל, משאירה יצרנית האקזוטיות מאיטליה את מרבית הקלפים קרוב לחזה, כך שבשביל פרטים טכניים מלאים נאלץ לחכות להצגה הרשמית בתערוכת דטרויט הקרובה שתתקיים בחודש ינואר.

נאמנה לנוסחה, מזראטי לא מרחיקה לכת עם העיצוב של הדור החדש. הצללית והמבנה הכללי נשארו דומים, בעוד אלמנטים פרטניים יותר כמו קימורים על מכסה המנוע, הגריל וכמובן הפנסים הקדמיים והאחוריים משלימים קו עם העיצוב של הגראנטוריסמו. אגב, גם העיצוב של מכונית הספורט המרשימה נמצא איתנו מזה זמן מה (2007) וגם היא ממשיכה עם מסורת ההזדקנות בחן (והרבה).

למרות שמזראטי לא מספקת הרבה פרטים טכניים על הקוואטרופורטה החדשה, אנחנו כן יכולים לספר לכם על מנוע V8 חדש, ככל הנראה אבולוציה של המנוע של הגראטוריסמו שמספק 405 כ"ס בגרסתו הרגילה. המנוע פותח, כרגיל, בשיתוף עם פרארי. זו האחרונה, הציגה לא מזמן (במונחי האקזוטיקות) את ה-FF בעלת ההנעה הכפולה, ונראה שספינת הדגל הסאלונית של מזראטי הולכת בעקבותיה ותציע גם היא הנעה כפולה. עבור מזראטי מדובר בתוספת חשובה לשוק האמריקני, שלמרות אי-אלו משברים כלכליים ממשיך להוות צרכן משמעותי של ספינות דגל איטלקיות.
זוהי מזראטי קוואטרופורטה החדשה
צילום: מנהל

הקוואטרופורטה החדשה זוכה לשלדה חדשה, והיא מבטיחה הורדה במשקל לצד חוסן ויכולת אחיזה משופרים. גם המידות ישתפרו (אלא אם אתם צריכים לחנות ברחובות תל אביב) ויתפחו, ככל הנראה בעיקר בבסיס הגלגלים ובאורך הכולל, ויתרמו למרווח פנים רב עוד יותר. עוד מבפנים תוכלו להבחין בסידור מחדש של הקונסולה המרכזית באופן מודרני וארגונומי יותר, שכולל גם מסך מגע גדול יותר. בשאר המובנים יזכו יושבי המכונית לעיצוב פנים יוקרתי ועדכני יותר עם עץ ועור בתפירה כפולה לרוב, וכמובן במיטב מערכות העזר ואביזרי הטכנולוגיה בהתאם למעמד.

ויש עדיין ממה לצפות ממזראטי. בעוד היא מספרת לנו על הקוואטרופורטה החדשה, היא מדברת על הצגה של דגם חדש ובקטגוריה חדשה שיצטרף לקו של החברה. בכך היא משאירה אותנו לתהות האם מדובר בקובנג, רכב השטח שהוצג בשנה שעברה, או במכונית סאלון חדשה שתנסה לנגוס בנתח של ב.מ.וו סדרה 5 ומתחרותיה. בכל אופן, את התשובה לכך אנחנו צפויים לגלות בשלב כלשהו בתחילת שנת 2013.