סיאט מיצ'מפיון מוטורס יבואנית קבוצת פולקסווגן תמשיך בהסתערות על תחום המיני בישראל, כאשר חטיבת סיאט צפויה להשיק את המי החדשה בימים הקרובים. אחותה התאומה של סקודה סיטיגו שהושקה לאחרונה בארץ (ובה גם נהגנו במסגרת ההשקה לעיתונאים), צפויה להציג אף תג מחיר זול יותר מזה של סקודה סיטיגו – המכונית החדשה הזולה בישראל.

המי תגיע בשלל גרסאות ועם הספקים של 60 ו-75 כ"ס (כמו בסיטיגו), אבל בסיאט מתכוונים לנסות ולבדל את עצמם מסקודה במספר אופנים. אחד ההבדלים יהיה בשימת דגש מיוחד על גרסת השלוש דלתות של מכונית המיני. סקודה אינם מביאים את הגרסה הזו אבל בסיאט חושבים שמכונית שכזו יכולה להתאים יותר לערכי המותג הצעירים. סיאט מי בגרסת השלוש דלתות עשויה להיות אף זולה מהסיטיגו (וכך להיות מכונית המיני הזולה בארץ) אם כי לא בפער ניכר. אנשי סקודה טענו בהשקת הסיטיגו שמבחינתם גרסת השלוש דלתות זולה ב-1,000 שקלים בלבד ומכאן שכדאיות הגרסה מוטלת בספק. כך או כך, האיגוף של תחום המיני על ידי צ'מפיון מוטורס עשוי להביא אותם למקום הראשון בתחום החם ביותר בשנתיים האחרונות.

ומה לגבי האפ!? המקבילה של פולקסווגן למי ולסיטיגו והמכונית הראשונה בחבורת המיני שהוצגה, לא צפויה להגיע ארצה בקרוב בגלל בעיית מחיר. לפי היבואנית, פער המחיר לעומת אחיותיה לא יאפשר לה להיות תחרותית. ואולם אנשי פולקסווגן עדיין לא אמרו נואש וייתכן ובמהלך 2013 תצטרף גם האפ! למבחר של המותג.