מחלקת הייעוץ שלנו מבצעת מאות שיחות מדי יום. כל שיחה ממוקדת בהתאם לדרישת המתקשר, אך יש מספר פרמטרים בסיסיים שמתאימים לכולם ללא הבדלי דת גזע ומין. במדור זה נציג לכם פרמטרים אלה גם כדי שתהיו ממוקדים יותר בשיחות וגם כדי שהשירות שלנו יהיה יעיל יותר. הפעם, נדבר על החלפת המכונית הישנה מפעם בחדשה מהניילונים.

על מה אנחנו מדברים:

בשנים האחרונות עסקאות המימון והליסינג גרמו לרוכשים רבים שבעבר קנו רק מכוניות משומשות, "למתוח" את גבולות יכולתם הכללית ולהעדיף מכוניות חדשות. אנחנו לא מתיימרים לספק לכם ייעוץ כלכלי, בוודאי שלא על גבי דפי האינטרנט, אבל כן נוכל לעזור לכם בבחירת הרכב המתאים; הרכב שאולי לא נראה כרכב משפחתי, אך יכול "לספק את הסחורה" במידה שווה.

אז איך בוחרים:
ניקח משפחה ישראלית ממוצעות, עם 2.6 ילדים, שגרה בין חדרה לגדרה. למשפחה הממוצעת הזאת יש מכונית מתחילת שנות ה-2000, ובגלל שמדובר במשפחה ממוצעת, אז יש לה מכונית משפחתית ממוצעת, שהתאימה להם בזכות המידות הממוצעות שלה. אותה משפחה רוצה להשתדרג היום למכונית חדשה, וכמו פעם, גם היום הם רוצים מכונית משפחתית ממוצעת. המשפחה נשארה באותו גודל ממוצע, בערך (חלק מהילדים הקטנים גדלו, חלק מהילדים הגדולים עזבו את הבית), לכן היא רוצה משפחתית ממוצעת שתתאים לה גם היום. אבל, מבט מהיר על דפי הנתונים מראה שהמשפחתית הממוצעת של פעם, רחוקה מהמשפחתית הממוצעת של היום, וקרובה לסופרמיני ממוצעת של היום.
מילה של יועץ: סופרמיני חדשה מול משפחתית ישנה
צילום: מנהל
פיג'ו 306
מעכשיו לא נשתמש יותר במילה 'ממוצע' וננסה להסביר את שהתכוונו. כפי שהסברנו בעבר, המרווח לנוסעים נקבע ברובו על-פי בסיס הגלגלים – המרחק בין אמצע הגלגלים הקדמיים לזה של האחוריים. בסיס הגלגלים של טויוטה קורולה משנת 2000 הוא 246.5 ס"מ. בסיס הגלגלים של סוזוקי באלנו מאותה שנה הוא 248 ס"מ. בסיס הגלגלים של סובארו אימפרזה מאותה שנה הוא 252 ס"מ. פיג'ו 306 מציגה נתון קצת טוב יותר של 258 ס"מ.
קיה ריו החדשה, שהיא מכונית סופרמיני מהחדשות בשוק, מציגה בסיס גלגלים של 257 ס"מ. רק פיג'ו 306 מציגה נתון גבוה יותר, וגם זה רק בסנטימטר אחד. וזה עוד בלי שהזכרנו שהריו רחבה מה-306 ב-4 ס"מ (168 ס"מ מול 172 ס"מ, לטובת קיה ריו). גם אם נבדוק מכוניות סופרמיני אחרות, נגלה שאצל פורד פיאסטה בסיס גלגלים ארוך יותר בסנטימטר אחד מאשר אצל סוזוקי באלנו (249 ס"מ לפיאסטה החדשה, מול 248 ס"מ לבאלנו הישנה), והיא גם רחבה ממנה ב- 3 ס"מ (169 ס"מ מול 172 ס"מ). פרט לענייני המרווח, חל גם שיפור רב בנוחות הנסיעה ורמת הבטיחות, כך שסופרמיני חדשה, תהיה טובה יותר מאשר משפחתית ישנה גם בתחומים אלו.

נבהיר שוב את הנקודה. אם משפחתית של תחילת שנות ה-2000 סיפקה אתכם מבחינת המרווח לנוסעים ונוחות הנסיעה, אז סופרמיני חדשה צריכה להספיק גם כן, ואולי אף תהיה מרווחת ונוחה יותר. לא רוצים להיכנס לכם לכיס, אבל שימו לב שמדובר בחיסכון של כ-20,000 שקלים ביחס למשפחתית חדשה. כדי לחסוך עוד כ-30,000 שקלים תצטרכו לקנות את הדגם הידני, אבל זה כבר עניין אחר.