רנו קליאו ספורט בתערוכת פריז
הכוכבת הגדולה של רנו בתערוכת פריז הייתה כמובן הקליאו, שתפסה את רוב שטחי התצוגה של המותג ונחשפה בשפע גרסאות. רנו גם חשפה מאחורי "גדר" את הקליאו ספורט הבאה והכל-כך מעניינת. המכונית הזו מביאה עימה בשורות חדשות ולא בטוח שהן משמחות עבור חובבי ההגה שהתרגלו לראות בה אמת מידה לסופרמיני חמה.

"בניגוד לדגם היוצא, ה-RS פותחה מהתחלה יחד עם רנו קליאו הרגילה ולא על ידי מחלקת הספורט בנפרד", מסביר פיליפ קאילט (Philippe Caillette), ראש פרויקט הקליאו. "לכן בחרנו בעיצוב שיראה כמו 3 דלתות ספורטיבי אבל יהיה בתצורת 5 דלתות. בחרנו בתיבה כפולת מצמדים כי אנחנו חושבים שזה מה שהלקוח רוצה במכונית כזו ואנחנו רוצים לפנות לקהל אופנתי. הלקוח הספורטיבי יכול לבחור בתוכנית נהיגה שתשפיע על המנוע וההגה. חזרנו למתלה קדמי רגיל ולא זה שמפריד בין הכוחות להיגוי כי הוא כבד, יקר ומתאים פחות ללקוח הממוצע. לטעמנו הוא יעיל רק כשמגיעים לאזור ה-250 כ"ס וזה לא המצב כאן. לכן הוא אינו נחוץ".
בלעדי, מנהל הפרויקט על הקליאו ספורט:
צילום: מנהל

נשמע כאילו המכונית החדשה תהיה פחות ספורטיבית?
"לא נכון. יש לנו את אותו הספק ויותר מומנט עם 24.5 קג"מ (לנוכחית יש 21.9). ובכלל, הלקוחות שלנו לא רוצים 3 דלתות אלא עיצוב כזה. רק 20% מהלקוחות בכלל רכשו קליאו עם 3 דלתות, רובם עשו זאת בגלל מחיר זול ורק 5% בגלל מראה ספורטיבי. עם עיצוב כזה אנחנו בטוחים שהלקוחות לא ירצו 3 דלתות. בהמשך נציע גרסת קאפ אבל גם היא תהיה בעלת תיבה רובוטית. עם הזמן נוכל להעלות את ההספק אם נזהה דרישה".

מי היו אמות המידה שלכם בפיתוח?

"פולקסווגן פולו GTI, אופל קורסה OPC וכמובן רנו קליאו ספורט היוצאת".

רק פולקסווגן בחרה בתיבה רובוטית. האם לא תאכזבו את הלקוחות?
"אנחנו חושבים שזו הדרך להיות הטובים בתחום, ובזכות רנו ספורט גם נהיה כאלה. הלקוחות שלנו אומרים שזה בסדר ומבחינתנו זה יגדיל את קהל היעד".