סיטרואן נומרו 9 בתערוכת פריז
במרכז התצוגה של סיטרואן בתערוכת פריז שוב עמדה ה-DS ושוב נראה תת המותג הזה מגובש וממוקד יותר מאשר מותג האם שלו (סיטרואן). מכוניות הסדאן, סיטרואן C אליזה וסיטרואן C4 לונג, לא נראו מספיק משכנעות (בייחוד הראשונה) והועמדו בצד. וכאשר נפתחה התערוכה לציבור הן כלל לא היו שם. רמז לחשיבותן למערב אירופה. את מירב תשומת הלב משכה הנומרו 9 (מספר תשע), מכונית תצוגה מרשימה ביותר שמשגרת רמז עבה למראה מכונית הסדאן הגדולה שצפויה לראות אור בקרוב.

"ה-9 מראה שתהיה חזית חדשה ל-DS והיא תגיע לכל הדגמים העתידיים", מסביר תיירי מטרוז (Thierry Metroz), ראש מחלקת העיצוב של סיטרואן. "למדנו שבתחום היוקרה הדבר החשוב היא השבכה. זה 70% מההופעה של המכונית. לכן עבדנו קשה על עיצוב ה-9 כדי ליצור זהות חדשה. נראה אותה ראשית בשלושת הדגמים הבאים – הסדאן הבינונית, הסדאן הגדולה והפנאי, ואחרי כן באחד מהדגמים הנוכחיים. אנחנו גם חושבים להציג גרסת 5 דלתות כמו ה-9 לסדאן הגדולה. גם הפרופורציות של המכונית, עם התחושה המוארכת, הן דבר שנרצה להביא לדגמים העתידיים. ויש בה את תחושת הגג הצף שהראינו ב-DS3 והיא קצת נעלמה ונרצה לחזק בדגמים הבאים".
פני ה-DS החדשות – ראיון עם המעצב של סיטרואן
צילום: מנהל
סיטרואן DS3 קבריו בתערוכת פריז

ומה בסיטרואן DS3?
"ב-DS3 החלטנו לא לעשות מתיחת פנים כי העיצוב מאוד מוערך ולא צריך לשנות אותו. נעדיף להשקיע את הכסף בגרסאות כמו הקבריו ובטכנולוגיה".

האם ה-DS היא עדיין תת-מותג?
"באירופה כן, אבל בסין זה כבר ממש מותג. יש לנו שם מפעל עם צ'אנגאן (Chang’an), רשת ותשתית רק ל-DS".

האם אתה מרגיש שאופל העתיקו מכם עם האדם?
"התפירה לטעם הלקוח היא טרנד מאוד חזק. יצרנו את הטרנד הזה עם צבעי הגג והדרך בה הבאנו אותם למכונית ב-DS3 וברור שזה רעיון טוב. אבל מה שהם עשו זו לא העתקה אלא פשוט רעיון טוב שכולם הולכים עליו. וזה טוב זה מעורר אותנו למצוא עוד דברים".

נראה כאילו אתם הרבה יותר ממוקדים ב-DS מאשר במכוניות הרגילות?
"אנחנו רוצים כעת ליצור בידול גדול יותר בין C ל-DS. ל-DS אסטרטגיה ברורה ואנחנו עושים כעת עבודה דומה על ה-C. התוכנית הושלמה ובקרוב תראו ותרגישו זאת. סיטרואן תהיה יותר נוחה, אינטואיטיבית, קלילה וקלה לשימוש. תחום הפירמיום מאוד מורכב עם שפע האופציות וכאן נלך על חומרים פשוטים אבל נוחים ונעימים. סיטרואן הייתה אמת מידה לנוחות ושימושיות עם תחושה סימפטית וזה מה שנרצה להחזיר.