ויתאחדו אריה ו... ברק? סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת על כוונת ג'נרל מוטורס ו-PSA להעמיק את שיתוף הפעולה ביניהם. המהלך שנמצא בבחינה הוא שילוב הפעילות האירופאית של הקונצרן האמריקני (אופל) עם פיג'ו. על פי הדיווחים המוזנים בינתיים משמעות בלבד, עדיין לא הוחלט אם מהלך שכזה יתבצע על-ידי מכירת אופל לפיג'ו, או קנייה של פיג'ו מצד ג'נרל מוטורס ושילוב שתי היצרניות לתוך ישות אחת. נכון לעכשיו, אין אזכור לתפקידה של סיטרואן, אשר מהווה גם היא חלק מקונצרן PSA.

ג'נרל מוטורס נמצאת בצרות בכל הנוגע לשווקים באירופה. היא מפסידה שם כסף מזה שנים רבות כאשר אופל, שמהווה את לב הפעילות ביבשת הישנה, לא מצליחה לבסס את המכירות ולייצר רווחים. זה הגיע למצב שאין ברירה אלא לסגור מפעלים במסגרת תכנית התייעלות, אבל איגוד העובדים של אופל לא נותן לזה לקרות עד שתיחתם עסקה שככל הנראה תוציא אותם נשכרים.
פיג'ו, מצידה, סובלת מאחת השנים הקשות בהיסטוריה הארוכה של החברה. המכירות צונחות ואיתן גם הרווחים וערך המנייה.

בתחילת השנה חתמו ג'נרל מוטורס ו-PSA על הסכם שיתוף פעולה נרחב. זה יצא לדרך מספר חודשים לאחר מכן עם העברתם של מרבית התהליכים הלוגיסטיים של ג'נרל מוטורס באירופה לידי חברה ששייכת ל-PSA. זמן לא רב לאחר מכן, עם המשך ההתרסקות של פיג'ו והבעייתיות של אופל, הכריזה ג'נרל מוטורס על שיתוף הפעולה ככישלון בטווח הקצר שגרם להשקעה שלה לרדת לטמיון. עם זאת, שמרו שני הצדדים על אופטימיות, כאשר באחד הסעיפים מהסכם שיתוף הפעולה המקורי הן הכריזו על כוונותיהן לחסוך לפחות 2 מיליארד דולר (כ-8 מיליארד שקלים) בשנה, בתוך 5 שנים.

בין אם יתרחש איחוד שכזה או איחוד אחר, השאלה הגדולה היא האם יכולות שתי החברות להציל זו את זו. לג'נרל מוטורס יש רקורד מרשים של שגיאות עסקיות בכל הנוגע לאירופה שכולל שמות בולטים כמו סאאב, אופל ופיאט. גם אצל PSA לא כל שיתופי הפעולה מזהירים, כאשר רק לאחרונה ביטלה איתה ב.מ.וו הסכם שיתוף פעולה על תכנון וייצור הנעות אלטרנטיביות. על-פי השמועות, הייתה זו מעורבותה של ג'נרל מוטורס שהניעה את ב.מ.וו מאותו הסכם. לסיכום, המטרה ברורה: צמצם עלויות, מזעור נזקים וניסיון ליזום עסק שיוביל להתאוששות שתי היצרניות המדשדשות. כשלקחי ההיסטוריה לרעתן, ממשיכות PSA וג'נרל מוטורס לשמור על תקווה.