טויוטה יאריסשם מלא: טויוטה יאריס
מתחרות עיקריות: הונדה ג'אז, מאזדה 2, פולקסווגן פולו, רנו קליאו, סוזוקי סוויפט, פורד פיאסטה, סקודה פאביה, קיו ריו, יונדאי i20, סיאט איביזה, אופל קורסה, סיטרואן C3, פיג'ו 208

כדאי לדעת עליה: הדור השלישי של מכונית הסופרמיני הפופולארית של טויוטה נחת אצלנו בתחילת השנה והחזיר את היצרנית היפנית לאחד הסגמנטים הכי חמים בשוק המקומי. לצד עיצוב סולידי ולא מעוררת מחלוקות כבעבר הדור החדש גם נוטש את תיבת ההילוכים הרובוטית הלא-אהודה לטובת תיבה אוטומטית רציפה שפגשנו בספייס ורסו. ביצע יש גם גרסה ידנית שמוצעת במחיר קצת יותר שפוי, אך היא נמכרת במספרים נמוכים.
זוהי טויוטה אופיינית, על כל המשתמע מכך, ומבפנים תמצאו הרבה פלסטיק והנדסת אנוש טובה. הצמיחה המקובלת במימדים עם התקדמות הדורות מניבה מרווח טוב יחסית לגודל ונפח תא מטען נאה. רשימת האבזור מכובדת.
עד אתמול, מתחת למכסה המנוע ניתן היה למצוא רק אפשרות אחת בדמות מנוע 1.3 ליטר (גם אותו פגשנו בספייס ורסו) המספק 99 כ"ס ו-12.7 קג"מ ב-4,000 סל"ד. הוא חסכוני למדי והוא נותן ליאריס תחושת זריזות אם כי הוא מעט רועש לעתים. נוחות הנסיעה בעיר בינונית בלבד. אתמול, נחתה כאן יאריס היברידית שלמרות שתג המחיר שלה גבוה מזה של הגרסה המאובזרת של היאריס הרגילה בכ-10,000 שקלים (ועומד על 115,000 שקלים), עדיין מדובר במכונית הכלאיים הזולה בישראל.
כל מה שטוב: צריכת דלק, בטיחות, מרווח פנים.
כל מה שרע: נוחות נסיעה בעיר, בידוד רעשים, הגה לא מתקשר, הרבה פלסטיק.
מה מקבלים: סופרמיני שאינה פורצת דרך אך מספקת את מה שצריך ומתאימה ללקוח האופייני של טויוטה.
גרסה מומלצת: הגרסה ההיברידית (למרות שטרם ערכנו לה מבחן השוואתי).