טויוטה אייגו
מחירי המכוניות בשוק הרכב בישראל מחולקים באופן דיי ברור בין הקטגוריות השונות, אך יש כמה מכוניות שלא מתומחרות נכון ולכן אנו ממליצים על קניה של דגמים אחרים מקבילים. הסיבות למחירים הגבוהים הן מגוונות ונעות בין חוסר שיתוף פעולה בין היבואנית ליצרנית עד לקביעת מחיר גבוה כדי ליצור בסיס למבצע שרק נראה טוב. הפעם נציג לכם מכונית קטנה שמבצעת את צעדיה הראשונים בארץ, אך תאומותיה הזהות לחלוטין נמכרות במחיר נמוך יותר.
המכונית: טויוטה אייגו
המחיר: 68,000 שקלים לדגם ידני, 73,000 שקלים לדגם אוטומטי.
מתחרות:
סיטרואן C1 ידנית: 61,990 שקלים, 67,990 שקלים לאוטומטית.
פיג'ו 107 ידנית: 64,990 שקלים, 70,990 שקלים לאוטומטית.

הבעיה:
עלויות הפיתוח הגבוהות בעולם הרכב גוררות אחריה אינספור שיתופי פעולה בין היצרניות השונות. לרוב זה מסתכם במנוע משותף או תיבת הילוכים שמיועדת לכולם, לעיתים מדובר בפלטפורמה אחידה למספר יצרניות עליהן "מולבש" גוף שונה ומכלולים שונים. במקרה זה מדובר בשלישיית מכוניות זהות לגמרי, לשלושתן אותו מנוע בדיוק (1.0 ליטר, 3 צילינדרים, 68 כ"ס) וגם אותן תיבות הילוכים (ידנית או רובוטית, 5 הילוכים). שלושתן מיוצרות על אותו פס ייצור באותו מפעל בצ'כיה כך שגם לא תמצאו הבדל בהרכבה, איכות החומרים או הייצור. מכאן שגם מוניטין האמניות שדבק בטויוטה, אינו משחק הפעם תפקיד. לכן, ההעדפה בין השלישייה צריכה להיעשות רק על פי מחיר הרכישה. ההבדלים באבזור יסבירו במקצת את ההפרש של 3,000 שקל בין האחיות בעלות הסמל הצרפתי (סיטרואן ופיג'ו), אך אין שום הצדקה להפרש מחיר של 6,000 שקלים בגרסה הידנית, ו-5,000 שקלים בגרסה האוטומטית בין ה-C1 לאייגו הנמכרות עם אבזור זהה.
בשיטוט זריז באי-ביי ניתן לראות שסט סמלים מקורי של טויוטה אייגו יגיע למחיר של מקסימום 300 שקלים. אם חפצה נפשכם בטויוטה אייגו, לכו לסוכנות הקרובה של סיטרואן, תקנו C1, תזמינו מאי-ביי סט סמלים חדש, וכך חסכתם בכמה דקות של עבודה לפחות 4,500 שקלים.