פורשה פאנאמרה ספורט טוריסמו קונספט (פריז 2012)
נראה שתצורת השוטינג ברייק חוזרת לאופנה. אחרי שפרארי הציגה את ה-FF ומרצדס את גרסת הייצור של ה-CLS קטומת הזנב, פורשה מבצעת מהלך דומה עם הפאנאמרה. לעת עתה פורשה מגדירה את הרכב כקונספט שתכליתו לבדוק את תגובת הקהל ל"רכב הספורט של המחר", אך לא נופתע אם נפגוש את גרסת הייצור למכונית התצוגה הזו בעוד תערוכה או שתיים. בנוסף, מן הראוי לזכור כי פורשה פאנאמרה הוצגה בשנת 2009 ומחליפתה נמצאת מעבר לפינה, כך שפאנאמרה ספורט טוריסמו (Sport Turismo), רומזת לא רק על הרחבת המשפחה, אלא גם על הקו החדש של היצרנית. חדי העין ודאי ישימו לב לשינויים בחזית ובהדגשה של בתי הגלגלים כמו גם לפנסים האחוריים הצרים יותר שמזכירים את אלו שקיימים ב-911 החדשה.
מבחינת הפרופורציות מציעה הספורט טוריסמו "עמידה" אגרסיבית יותר בין היתר היות והיא רחבה מהפאנאמרה במעט יותר מ-6 ס"מ (לכדי 199 ס"מ), קצרה מאחותה ב-2 ס"מ (495 ס"מ) ונמוכה ב- 1.9 ס"מ (140 ס"מ).
בתוך המכונית פורשה מתרפקת על העבר עם דשבורד שאפיין את הדורות הראשונים של ה-911. אבל, את הנוסטלגיה ניתן למשוך עד גבול מסוים ולוח המחוונים עצמו דיגיטלי לחלוטין. בנוסף וברוח התקופה, פורשה מציגה עבור דרי המכונית אפליקציה לסמארטפון. מדובר באפליקציה ששולטת על המערכות השונות ברכב, שביניהם גם טעינת הסוללות ברכב כדי לווסת את העומס על הרשת החשמלית העירונית.
שוטינג ברייק גם לפורשה: פאנאמרה ספורט טוריסמו (וידאו)
צילום: מנהל
וזה מביא אותנו לחידוש הבאה ברכב – תחום ההנעה. המנוע אמנם נלקח כמו שהוא מאודי (השתים כזכור בבעלות קונצרן פולקסווגן), נפחו 3.0 ליטר והוא דוחס לתוכו אוויר בעזרת מגדש-על כדי להפיק 330 כ"ס. אבל הוא מצוות למנוע חשמלי עם סוללות ליתיום-יון המחליפות את הקודמות שהיו ניקל-היבריד. המשמעות טווח והספק גדולים מבעבר. המערך החשמלי החדש מציע הספק של עד 95 כ"ס, ומסוגל להניע את רכב הפאר המגודל למהירות של עד 130 קמ"ש ומרחק של 30 ק"מ, ללא שימוש במנוע הבנזין. את הטעינה ניתן לבצע מכל שקע ביתי (היבריד פלאג-אין) כשלדברי פורשה 2.5 שעות יספיקו לטעינה מלאה. נתון פליטת הפחמן הדו-חמצני עומד על פחות מ-82 גרם לק"מ – נמוך יותר מטויוטה פריוס – וכך גם נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש שיערוך פחות מ-6 שניות. תצרוכת הדלק המשולבת עומדת על 28.5 ק"מ לליטר.