יונדאי i30cw
ביונדאי ישראל ממשיכים בהשקת ה-i30 כאשר כעת, שלא במפתיע, מגיע תורה של גרסת הקרוס-ואגון (i30CW). גרסת הסטיישן לקומפקטית של יונדאי זכתה להצלחה גדולה ביותר בארץ בדור הקודם של ה-i30 עם מכירות שנתיות דומות לזו של הגרסה הקומפקטית. מאז השקת תצורה זו בישראל ב-2009, נמכרו בארץ יותר מ-16,000 יחידות. אז אמנם היא שמשה תחליף מסוים למשפחתית שלא הייתה בהיצע וכעת ישנה, ועדיין ברור שמדובר במכונית חשובה ביותר לשוק המקומי. במיוחד כאשר נתח השוק של רכבי הסטיישן בארץ צמח משמעותית מאז 2009 – מ-0.3% אז ל-11.1% כיום – בין היתר גם בזכות המתחרות (פורד פוקוס וקיה סיד SW).

בניגוד לדור היוצא הפעם נשענת יונדאי i30cw על בסיס גלגלים דומה לזה של ה-i30 הרגילה (265 ס"מ) אך היא ארוכה ב-18 ס"מ מהדגם הרגיל ועם תא מטען גדול יותר (415 ליטר לעומת 380 ליטר).
כצפוי המכונית תוצע עם מפרט דומה למדי לזה של ה-i30 ובמחיר דומה שיחל ב-124,000 שקלים (1,000 שקלים יותר ביחס להאצ'בק). היא תצא לדרך בשוק הישראלי בגרסת 1.6 ליטר 135 כ"ס האוטומטית ברמת הגימור 'אינספייר', שהיא הבסיסית בהיצע של יונדאי ישראל. גרסה זו תכלול שבע כריות אוויר, מערכת שמע עם תפעול מההגה, בלוטות', מחשב דרך, משענת יד מרכזית, תאורת לד ועוד. בשלב מאוחר יותר ייתכן ותוצע גם גרסה מצוידת יותר.