היום השישי של ראלי מרתון הבלקן מתחיל בחניון שבעיירה לוטראקי. מכאן ייצאו המתחרים לשלושה סטייג'ים שיטפסו במעברי ההרים הגבוהים, בדרכים מפולסות היטב אך לעתים על סף תהומות מצמררים. כעקרון, הסטייג'ים של היום מהירים מאוד, מה שאמור לתת לצוות פוינטר יתרון על פני צוות 302 הבולגרי בטויוטה לנדקרוזר שהוא יותר רכב קרוס-קאנטרי מהיר מאשר רכב ראלי-רייד קלאסי. מצד שני, רז והלל נוסעים על צמיגים שחוטים, שכמעט ולא אוחזים בקרקע, מה שיוצר להם בעיות היגוי ובלימה קשות. הראשון שהיה אמור לזנק היה צוות מס' 301 הבולגרי בב.מ.וו X3, אבל באופן מפתיע בשל בעיית מנוע קשה (מזרק שנזל סולר, גרם לשבירת רינגים באחת הבוכנות), הצוות החליט לפרוש ממש לפני הזינוק. התוצאה הייתה שצוות פוינטר יהיה הראשון שמוזנק. אחריו תזנק הטויוטה המאיימת מס' 302 ושלישי היה אמור להיות מוזנק הפאג'רו Q הבולגרי מס' 300, אלא שגם הוא מודיע על פרישה – מסתבר שהמפגש שלו אתמול עם אחד העצים גרם לא רק לתלישת הכנף הקדמית שמאלית אלא גם לשבר ב"אמבטיה" של המרכב. אמנם השבר הולחם במהלך הלילה, אך מסתבר שהם סבלו גם מתקרים בצמיגי ה-BF שלהם שהולכים ונשחקים, ואין ברשותם די צמיגים להחלפה. שמועות מדברות גם על "קצר" בין הנהג והנווט – עניין חשוב ביותר בראלי מרתון כל כך קשה וכל כך ארוך. כנראה שהלחץ נתן את אותותיו והסיף את שלו לקשיי הדרך, הנהיגה והניווט. כך יוצא שהשלישי שמוזנק הוא צוות אראן מס' 310 – גם היום רועי ואיתי מתכוונים לשמור על הרכב, לנהוג באופן זהיר ושקול ולסיים במקום הראשון. המכונית הרביעית והאחרונה שנותרה במירוץ היא דווקא הצוות הגרמני בטויוטה פראדו האדום מס' 309. הם בפירוש נוהגים לאט, והפער בינם לבין צוות אראן לא מותיר להם שום סיכוי לנצח. מצד שני, הם שורדים - ואם יגיעו לסיום, מובטח להם פודיום וגביע עבור מקום שני!

הסטייג' הראשון של רז והלל מצות פוינטר הולך פשוט מצוין. הם בפירוש טסים בשבילי היערות, שהפעם חפים מאבנים מרטשות-צמיגים, מהירים בהרבה מהטויוטה 302 ומנצחים את הסטייג' כשהם מקזזים כמה דקות יקרות מפז מהפער הבלתי נתפס של שעה ו-3 דקות לטובת הצוות הבולגרי. אנו ממתינים להם בנקודת הביקורת שבמעבר הרים בגובה של 2,060 מטרים הנמצא באמצע קטע קישור ארוך, עם נוף עוצר נשימה ממש ודגל ישראל מתנופף ברקע ברוח העזה. כאשר הם מגיעים לנקודת הביקורת, החיוך הגדול שעל פניהם מספר את כל הסיפור. בהמשך, הם יסיימו ראשונים גם בסטייג' השני למרות בעיות ניווט ובירבורים, ולסיום יום מוצלח, ינצחו גם בסטייג' השלישי, הפעם ביתרון של 14 דקות שלמות על צוות 302. בסך הכל קיזז צוות פוינטר למעלה מ-18 דקות מהפיגור בדירוג הכללי שעומד עתה על 46 דקות ו-13 שניות. עדיין פער גדול מכדי שיוכלו לסגור אותו רק בנהיגה נטו. אם מרפי ואלי המזל למיניהם, שמעו את תפילותינו וארגנו פרישה של צוות 300 ומהפך בסטייג'ים, כל שנותר הוא רק בקשה אחת קטנה – לעקב מחר את צוות 302 רק עוד קצת. שלושת רבעי שעה ולא יותר. את הדקה ו-13 השניות הנותרות אנחנו סומכים על רז שיקזז בעצמו.
אצל צוות אראן מס' 310 העניינים כרגיל. כלומר הם נוסעים מספיק מהר על מנת לקבוע זמנים טובים, ומספיק לאט כדי לשמור על הרכב ולאפשר לאיתי מולדבסקי לנווט ללא רבב. מין הסתם, העדר תחרות של ממש מסייע גם הוא. במשך היום הם הגדיל ועוד את יתרונם על צוות 309 הגרמני בטויטה פראדו, שעומד כעת על כמעט 34 שעות בלתי נתפסות. אם רק ירצו, הם יכולים לעצור בדרך לקפה וסיגריה, להפסקת שירותים, ומה לא. דווקא צוות 309 הגרמני נזכר לחזור לעצמו היום, ורועי שכבר אין לו יותר מה למהר, נוהג באופן מתון מאפשר להם לעקוף אותו ולסיים ראשונים את הסטייג' השלישי. מבחינת צוות אראן, היום האחרון של הראלי יהווה פינאלה ראוי למאמץ אדיר ולהצלחה גדולה מבחינתם, כאשר כל שנדרש מהם הוא רק לסיים, על מנת להיות מדורגים במקום השלישי הכללי מבין המכוניות, ולהניף את הגביע עבור מקום ראשון בקטגורית T2.
עכשיו כולם כבר באמת עייפים ומותשים. כולל אנשי צוות הסיוע. גם המכוניות כבר עייפות (וכולנו מקווים שהטויוטה מס' 302 עייפה קצת יותר...). הלל סגל מסביר לי על כל מיני תקלות קטנות ושטותיות שאילו היה עולה עליהן בסוף היום הראשון, השני או השלישי, לא היה מתעצל וממהר לתקן, ואילו בערב שלפני הסוף, כבר אין טעם, לדבריו. אם זה לא משהו שמשבית – אז נעזוב. הצוללת הצהובה נבדקה היטב, ואין שום סיבה שהיא לא תמשוך חזק עד לסיום ואת הטיפול המפנק והאוהב שלה כבר תקבל בביתה, במוסך "ליוגב" שבעפולה-עילית. גם הפאג'רו של רועי נבדק היטב על ידי ויקו אסולין ונמצא כשיר לתת הצגת פינאלה ראויה מחר בבוקר. בתדריך הערב האחרון של הראלי, התבשרנו כי ביום האחרון של הראלי, יבוטל הסטייג' הראשון של הבוקר מטעמי בטיחות בשל תנאי מזג האוויר שהולך והופך לנגד עינינו לסוער במיוחד. המתחרים ייצאו לקטע קישור ארוך של מעל 100 ק"מ לכיוון נקודת הזינוק לסטייג' השני הסמלי באורכו, ויסיימו את ראלי מרתון הבלקן 2012 בעיר איגומניטסה.
אגב, בדומה לחזרתם של רז והלל מראלי דקאר 2012, מתארגנת קבוצה אשר תמתין למשלחת בעת הנחיתה בשדה התעופה בן גוריון. המשלחת חוזרת בלילה שבין שבת לראשון: טיסה מס' A3 928 מאתונה אשר צפויה לנחות בארץ ב-00:30 (16/9/2012).