סבסטיאן לואב ניצח בגרמניה 8 פעמים מתוך 9 מרוצים, ורק בשנה שעברה נכנע לראשונה על אספלט גרמני וסיים שני בלבד. הסיבה? תקר בסטייג' האחרון, שהפיל אותו מתחת לבן קבוצתו דאז, סבסטיאן אוגייר. השנה זו הפעם העשירית שהראלי מתקיים, ולואב נשבע לחזור בשיא הכוח ולנצח שוב בראלי האהוב עליו כל-כך – בו הוא זכה גם לניצחון הראשון בקריירה, לפני עשור בדיוק, בשנת 2002.
טוב, אין ממש טעם להשאיר אתכם במתח: לואב זכה לזמן המהיר ביותר בשייקדאון והמשיך וניצח גם את הסטייג' הראשון, באופן משכנע. משם הוא שעט קדימה ולא הביט לאחור. מיקו הירבונן, חברו לקבוצה, לא נהנה מגורל דומה. כבר בסטייג' השני הוא נפל לאחור בדירוג כשהוא מתלונן על חוסר בטחון, בעוד יארי-מאטי לאטוולה מקבוצת פורד תופס את המקום השני. לאטוולה הפך לנהג הראשון שהצליח לחטוף ניצחון בסטייג' מלואב, בקטע הקישור הרביעי, אך החל לאבד שניות רבות בכל סטייג' משם והלאה.
היום השני הביא איתו מטחי גשמים ולואב, שהיה ראשון על הכביש, נהנה מהאספלט הכי פחות רטוב – והגדיל את ההובלה. לאטוולה נפל במהלך היום למקום החמישי, אך חזר למקום השני כשטיירי נאוביל החליק את ה-DS3 שלו מהכביש, פטר סולברג שבר גלגל בפיאסטה שלו ודני סורדו נאלץ להחליף גלגל במיני שלו.
היום השלישי היה רגוע במיוחד עבור לואב, שהגדיל את יתרונו כמעט מדי סטייג', ונהנה במהלך היום מהובלה בת שתי דקות. היום היה אמנם גשום ברובו, אבל בניגוד ליום הקודם, המתחרים היו מוכנים עם צמיגים רכים. בנוסף ללואב, עמדו על הפודיום לאטוולה מטעם פורד, בהישגו הטוב ביותר על אספלט, והירבונן מטעם סיטרואן. רביעי התמקם מאדס אוסטברג עם פורד של קבוצת אדאפטה, וחמישי סיים כריס אטקינסון הזכור לטובה, אשר החליף מגרמניה והלאה את ארמינדו ארוג'ו, פעמיים אלוף P-WRC, בכסא הנהג של קבוצת מיני פורטוגל.
ההובלה של לואב בטבלת האליפות עומדת כעת על 54 נקודות, ובהתחשב בעובדה שנותרו עוד ארבעה מירוצים בלבד לסיום העונה, כל מהמר חכם יבחר בו בתור האלוף גם לשנת 2012. בקרוב ייאלץ לואב להחליט על המשך דרכו ב-2013, ובעניין זה נשאיר אתכם עם הדברים שאמר לאחרונה בראיון למגזין צרפתי: "אני לא צריך עוד כסף ואין לי יותר מה להוכיח. בין אם יש לי שמונה, תשעה או עשרה תארי אליפות, לא משנה לי כלל. אם ארגיש שאני לא רוצה להמשיך, יהיה זה טפשי לעשות זאת מבלי רצון".

דירוג ראלי גרמניה:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 3:41:52.4 (28 נק')
2. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – +2:00.1 (18 נק')
3. מיקו הירבונן (סיטרואן) – 2:31.4+ (17 נק')
4. מאדס אוסטברג (אדאפטה פורד) – 3:24.4+ (12 נק')
5. כריס אטקינסון (מיני פורטוגל) – +9:10.4 (10 נק')
6. סבסטיאן אוגייר (פאביה אס2000) – 9:50.8+ (8 נק')

דירוג נהגים אחרי 9 מרוצים:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 199 נק'
2. מיקו הירבונן (סיטרואן) – 145 נק'
3. פטר סולברג (פורד) – 104 נק'
4. מאדס אוסטברג (אדאפטה פורד) – 102 נק'
5. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 87 נק'
6. יבגני נוביקוב (M-ספורט פורד) – 55 נק'
7. מרטין פרוקופ (פיאסטה פרטית) – 38 נק'
8. טיירי נאוביל (סיטרואן ג'וניור) – 32 נק'

דירוג קבוצות אחרי 9 מרוצים:
1. סיטרואן – 320 נק'
2. פורד – 197 נק'
3. M-ספורט פורד – 115 נק'
4. קאטאר סיטרואן – 59 נק'
5. סיטרואן ג'וניור – 54 נק'
6. אדאפטה פורד – 49 נק'