מחלקת הייעוץ שלנו מבצעת מאות שיחות מדי יום. כל שיחה ממוקדת בהתאם לדרישת המתקשר, אך יש מספר פרמטרים בסיסיים שמתאימים לכולם ללא הבדלי דת גזע ומין. במדור זה נציג לכם פרמטרים אלה גם כדי שתהיו ממוקדים יותר בשיחות וגם כדי שהשירות שלנו יהיה יעיל יותר. הפעם, נדבר על קטגוריית סופרמיני סדאן.

מה זה סופרמיני סדאן?
קטגוריית סופרמיני ממוצבת מעל קטגוריית מיני ומתחת לקטגוריית המשפחתיות. היא לרוב מתאפיינת בכלי רכב בעלי בסיס גלגלים שבין 250-260 ס"מ, אבל כמובן שיש גם חריגים. המילה סדאן מאפיינת את תצורת המרכב של המכונית ובמקרה זה מדובר בעיצוב של 3 קוביות: תא מנוע, תא נוסעים ותא מטען. חיבור בין המושגים יניב את הקטגוריה עליה אנו מדברים כשכלי הרכב הנפוצים בקטגוריה הם: יונדאי i25 וקיה ריו.
למה לא?
נתחיל מבעיית התמחור. הפרש המחיר בין פורד פוקוס סדאן לבין פורד פוקוס האצ'בק למשל, עומד על 3,000 שקלים בגרסת הבסיס, ו-0 שקלים בגרסאות המפוארות יותר. אצל יונדאי המצב דומה כשה-i30 עולה בדיוק כמו i35 באותה רמת גימור ואילו הפרש המחיר בין טויוטה קורולה לבין טויוטה אוריס באותה רמת גימור עומד על 1,500 שקלים.
אבל, אם נביט בנעשה בקטגוריית הסופרמיני, נגלה מצב שונה בתכלית. יונדאי i25 ברמת הגימור הבסיסית ('אינספייר') עולה כ-12,000 שקל יותר ביחס ל-i20 באותה רמת גימור; קיה ריו סדאן עולה כ-7,000 שקלים יותר מגרסת ההאצ'בק; שברולט סוניק סדאן עולה 4,000 שקלים יותר מסוניק האצ'בק. וזה עוד לפני שהזכרנו את האופציה לסופרמיני ידנית, אופציה המגדילה באופן משמעותי את פערי המחיר בתוך הקבוצה (בין היתר כי בינתיים גרסאות סופרמיני בתצורת סדאן אינן מיובאות ארצה עם תיבת הילוכים ידנית, למעט ה-i25 ששיווק גרסת 1.4 ליטר שכזו החל לפני כחודשיים).
מילה של יועץ: האם לקנות סופרמיני סדאן?
צילום: מנהל
קיה ריו
לפערי המחיר בתוך שתי הקטגוריות מספר סיבות שביניהן, תמחור גבוה של היבואנים כדי שיהיה להם "בשר" להנחה נאה עבור חברות הליסינג והבנה של היבואניות כי מכונית בתצורת סדאן נתפסת כגדולה יותר מכפי שהיא באמת. במקרה שלנו, לא אחת אנו שומעים על לקוחות המשייכים סופרמיני סדאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולה יותר, ואת נקודה זו אנו רוצים להבהיר.
תוספת המחיר מסופרמיני סדאן למשפחתית אינה גדולה. כך שאם אתם מחפשים משפחתית, עדיף בהחלט להוסיף עוד קצת כסף ולקנות משפחתית אמיתית שברוב המקרים תהיה נוחה יותר, מרווחת יותר ונעימה יותר לנסיעה. וזה עוד מבלי להתייחס למחירים הנמוכים של משפחתית ידניות הנע סביב 110,000 שקל – מחיר הדומה לסופרמיני אוטומטית בתצורת סדאן.
אם אתם מחפשים סופרמיני, אמרנו זאת לא פעם בעבר ונאמר זאת שוב, ההבדל בין סופרמיני סדאן לבין אחותה קטומת הבגאז', הוא אך ורק בגודל תא המטען. אם לא דיי בכך, נוחות השימוש בתא המטען ברכב בתצורת האצ'בק גבוה יותר בשל הפתיחה הרחבה יותר של דלת התא. וזה עוד לפני שמתייחסים לנפח התא כשמקפלים את משענות המושב האחורי למקרים בהם צריך להוביל מטען גדול הרבה יותר.

שורה תחתונה
אם אתם לא נתוני להיררכיה מוסדרת בחברה שממנה אתם מקבלים רכב צמוד, או אם אתם קונים את המכונית בעצמכם, נכון להיצע הדגמים הקיים, אנחנו ממליצים לכם להתעלם מקטגוריה זו.