מרצדס A קלאס
זמן קצר לאחר השקתה של ה-B קלאס החדשה, מתכוונת מרצדס ישראל להשלים את האיגוף של התחום הקומפקטי יוקרתי בארץ עם ה-A קלאס החדשה, שתושק תוך זמן קצר. מרצדס A קלאס תחזור לארץ אחרי היעדרות של שנים והציפייה היא שהמכונית תתמודד מול אודי A3 ומול ב.מ.וו סדרה 1. בכך היא מתוכננת להביא למרצדס נתח מתחום שהפך לחשוב ביותר בשנים האחרונות ואשר לא הייתה לה נגיסה ממשית בו.

רגע לפני בואו של הדור החדש נזכיר לכם את דורות העבר של המשפחתית. הדור הראשון של ה-A קלאס יצא לדרך ב-1998 בקול תרועה בשל המבנה המהפכני, אך ייזכר בייחוד בגלל אותו מבחן אייל שערכו עיתונאים סקנדינביים. זה הציב בסימן שאלה את יציבות המכונית וגרם לקריאה לתיקון גדולה ועצירת הייצור של המכונית החדשה. בארץ נחת הדור הראשון של המכונית באיחור (במהלך שנת 2000) ולא זכה להצלחה גדולה, בין היתר בגלל תמחור גבוה ומראה שלא היה קל לעיכול. הדור השני ל-A, שהסתמך על הבסיס המקורי והוצג ב-2004, לא הגיע כלל לארץ – ככל הנראה בגלל בעיות במחיר. במקומו בחרו במרצדס להביא את האחות הגדולה, מרצדס B קלאס. ואולם כעת, זמן קצר לאחר השקת ה-B החדשה תחזור לארץ גם ה-A.

מרצדס טרם פרסמה עם אילו מנועים תוצע המכונית החדשה בארץ, אולם יש להניח שבמבחר יהיה מנוע ה-1.6 ליטר המוגדש שהושק ב-B (עם 122 או 156 כ"ס). זה ישודך לתיבה כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים. אם לשפוט לפי מחירי ה-B, שמתחילים ב-190,000 שקלים, יש להניח שבמרצדס מתכוננים להיות אגרסיביים מבעבר על-מנת להוות תחרות של ממש בסגמנט ההאצ'בק הקומפקטיות היוקרתיות.