רגע לפני שהמירוץ מתחיל, מגיעים אט-אט כל הצוותים המתחרים לנקודת ההתחלה בטיראנה, בירת אלבניה. עיר בירה שהיא תערובת של אנטליה, עזה ועפולה, שנמצאת בתוך עמק יפה וירוק מוקף הרים. החנייה של המלון מתמלאת בכלי רכב מתחרים וברכבי הסיוע, אבל אל תחשבו שמדובר בדקאר עם מאות מתחרים, כאן נמצא עשרות ספורות של אופנועים, רייזרים, מכוניות ומשאית T4 אחת בלבד.
המשלחת הישראלית כוללת את נבחרת פוינטר רז והלל בצוללת הצהובה T1 ואת צוות אראן בפאג'רו T2 של רועי שפירא ואיתי מולדבסקי. אל הצוותים מתלווים דני פרל בטויוטה לנדקרוזר, ויקו אסולין וניצן שקל ברכב סיוע שכור (מרצדס ספרינטר) עם נהג בולגרי שהגיע לכאן בנסיעה מפיראוס שביוון – מרחק של 800 ק"מ ארוכים. אמנם, מדובר בנסיעה על כבישים, אבל הכבישים המשניים הללו ביוון ובאלבניה אינם מהמשובחים ביותר והצוותים בהחלט מותשים. הגענו למלון 'דיינסטי' בטיראנה בשעות הערב המוקדמות. התמקמות בחניון, קבלת חדרים והיידה, לעבודה על הרכבים ובדיקות כשירות אחרונות לפני הבדיקות הטכניות הרשמיות של הראלי שיערכו מחר בבוקר. וזה עוד לפני הפרולוג שייערך אחר הצהריים.
בצוללת הצהובה של רז והלל המצמד הקרמי רועד בתחילת הנסיעה. הלל כבר שוכב מתחת לרכב ובודק מה לעשות – לדבריו אין טעם כרגע לפרק מצמד, יותר מדי עבודה וכבר מאוחר. אז בינתיים הוא קודח חור קטן במיגון הגחון דרכו הוא מרסס שמן על מכלול המצמד. "טיפול" שכפי שהוא מגדיר אותו כסוג של "כוסות רוח", אבל להזיק זה לא יכול. זו תקלה שהוא ורז מגדירים כ"מדאיגה" – לא מהסוג שמשבית את הרכב חלילה, אבל בתוך כל מכלול הדאגות שהם צריכים למצוא להן פתרון, היא מתווספת ומציקה ומה שנשאר זה לקוות לטוב.
גם בפאג'רו של רועי שפירא לא הכל שפיר – תקלה קלה בציריה אחורית ימנית שמתבטאת ב"הזעה" של גריז שניתז מסביב. גם זה יטופל ככל הנראה בהמשך, תוך כדי תנועה.
בינתיים על תה צמחים מצוין שדני הכין, אנחנו מתוודעים לצוות הולנדי שמזנק לראלי על אופנוע, ושומעים סיפורי מורשות קרב מראלים קודמים מפי מארגן המירוץ הבולגרי חריסטוב. לבחור החביב ניסיון רב במירוצים בינלאומיים וגם אלבום מפואר מהדקאר האחרון. המשך הרפתקאות צוות פוינטר וצוות אראן בראלי מרתון הבלקן 2012, מחר.