שברולט טראקס
על שברולט טראקס (Trax) שמענו לראשונה בחודש מאי. כבר אז יכולנו להעריך שמדובר בתאום השלישי של אופל מוקה (Mokka) ושל ביואיק אנקור (Encore). כעת, לפני החשיפה הרשמית בתערוכת פריז שתחול בסוף ספטמבר, מפרסמת היצרנית האמריקנית פרטים נוספים על המתחרה שלה על הקרוסאובר הקומפקטי שינסה להתחרות בפופולריות של ניסאן ג'וק. למרות שזה לא מוזכר באופן רשמי, ברור למדי שהטראקס חולק פלטפורמה עם המוקה שבעצמו מבוסס על מכונית סופרמיני (אופל קורסה). יש לו בסיס גלגלים זהה של 255.5 ס"מ ואורך כולל שעומד על 424.8 ס"מ (כ-3 ס"מ פחות מהמוקה). הרוחב זהה גם הוא עם 177.6 ס"מ, ולמרות ששברולט לא מציינת נתון גובה, ניתן להניח שזה יהיה באזור ה-165 ס"מ. נפח תא המטען יעמוד על 358 ליטר – גדול משמעותית מהג'וק.
העיצוב מתחיל במבנה המוכר לנו מהמוקה והאנקור, עם "פינישים" של שברולט בדמות גריל, פגוש קדמי ופנסים שתואמים את שפת העיצוב המוכרת של החברה. מאחור הם טרחו כבר פחות, ולמעט שינויים מינוריים בלבד הטראקס זהה למדי לשני אחיו.
פרטים נוספים על שברולט טראקס, אצלנו ב-2013
צילום: מנהל

מתחת למכסה המנוע נראה את אותן יחידות הנעה כבשאר חברי המשפחה (המורחבת). זה יתחיל עם מנוע ה-1.6 ליטר של הקונצרן (115 כ"ס), כאשר היצע מנועי הבנזין כולל גם את מנוע ה-1.4 ליטר טורבו המוכר (140 כ"ס). כמו כן יוצע הטראקס גם עם מנוע 1.7 ליטר לוגם סולר שמספק 130 כ"ס ו-30.5 קג"מ (ללא ציון סל"ד). מנוע ה-1.4 ליטר המוגדש ישודך לתיבה ידנית בעלת 6 הילוכים ואילו מנוע הדיזל ישודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית. זו תשודך בהמשך שנת 2013 גם למנוע הטורבו. כל הגרסאות בהיצע יקבלו גם מערכת 'עצור והתנע' לחיסכון בדלק. חלק מהגרסאות בעלות מנועי הטורבו והדיזל יוצעו גם עם הנעה כפולה.

רשימת האבזור תכלול את מערכת המולטימדיה של שברולט, MyLink (בגרסאות המאובזרות יותר), הכוללת מסך מגע בגודל 7 אינץ' ומגוון אפליקציות ייעודיות. בנוסף יגיע הטראקס עם מערכות עזר כמו בקרת יציבות, מערכות לזינוק בעלייה ולשמירה על יציבות בירידה וכן 6 כריות אוויר.

נראה שג'נרל מוטורס תולה תקוות רבות בקרוסאובר הקומפקטי שלה. אם לשפוט מהמהירות בה הציגו כל החברות שבה את (כמעט) אותה מכונית, נראה שהיא בונה על הפופולריות העצומה של הסגמנט, אולי להציל אותה מהקשיים הרבים אליהם נקלעה לאחרונה. שוק הרכב האירופאי מדשדש בעקבות המשברים הכלכליים וקונצרן-העל האמריקני מרגיש את זה עמוק בעצמותיו עם הפסדים בגזרת PSA ותביעת ענק מהצד ההולנדי של סאאב. גם צרות מבית לא חסר, עם תביעות סביב סאגת פשיטת הרגל ב-2009, שעשויות לפגוע במהלכי ההישרדות של חברת הענק. למרות כל זה, חשוב לציין שהיא ממשיכה לרשום רווחים יציבים בסופו של יום.
מחברת UMI, יבואנית שברולט, נמסר שהטראקס יעשה עלייה ויגיע לישראל לקראת אמצע שנת 2013.